Alla inlägg den 13 maj 2021

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 23:28

Tanken är att gå med Bosse Rulltårta till bästa puben God vän. Jag har en femhundring i plånboken, plus att jag ska ut och leta burkar imorgonbitti. Då har jag råd med några öl på mitt stamlokus, det ska bli trevligt. Tyvärr har jag inte råd att bjuda fruntimmer på något, men jag kanske får en skål jordnötter av Fikret, då kan jag bjuda på dem. Jag vill inte sitta hemma och dricka, jag vill gå till puben. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 21:58

Jag är svårt ansatt av röster. Det är demoner både från helvetet och i ingemanslandet mitt emellan Himmel och helvete. Osaliga andar också. Jag suger åt mig jox för att jag är en extraordinär människa, jag är viktig för mänsklighetens ovissa framtid.


Varför ska jag ta medicin? Den fördunklar bara mitt sinne och gör mig till ett lättare offer för elakingar. De har nu inlett en mental offensiv mot mig och det står fullt klart att de vill döda mig.


Jag ropar efter Florian, men han har inte hört av sig på ett tag. Han var känd upprorsmakare på medeltiden och ser sin like i mig, det är därför han hjälper mig. Jag skriver härmed ut organisationen han och jag jobbar för: Interzone. Interzone, Interzone!


Kanske går jag ned till polisen och ser om de kan låna mig ett vapen. Jag måste ut på gatorna och slåss, inte sitta hemma och se kriget rasa som en feg åskådare. Som det är nu nöts jag sakta men säkert ned, jag måste gå på offensiven och ta fienden med storm och överraskning.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 21:38

Jag köpte mig ett sexpack folköl och gick ned på stan i jakt på mina vänner. Jag hittade inga, så jag slog mig ned på en bänk och började dricka dem i min ensamhet. Efter att jag druckit upp tre bytte jag plats och satte mig i Hörsalsparken. Ingen lycka där heller. Jag drack upp de sista tre och gick modstulen hem. Jag fick inte umgås med mina vänner på parkbänken, de kanske låg på härbärget och sov ruset av sig. Men imorgon när klockan slår tio räknar jag med att möta dem vid Systembolaget. En ensamfylla idag, gruppfylla imorgon?


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 20:32

IFK Norrköping mäktade bara med en pinne mot lilla Degerfors. Riktigt dåligt av Kamraterna. Jag kräver tränarens omdelebara avgång och att spelarna straffas fysiskt. Fram med piskan bara. Kampen om SM-guldet är förlorad, nu får laget se sig omsprunget av halvtaskiga gäng och kanske blir det nedflyttning för Snoka. Så dåligt, uselt, mediokert att jag har svårt att finna ord. Bu för IFK. Jag skiter i att följa resten av säsongen, laget får klara sig utan mitt stöd. Jag hejar bara i medgång.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 19:06

För att komma hem smidigt och tryggt blir det att ringa efter en droska. Det kostar ett par hundralappar. det är svindyrt Jag kommer att vända mig till kommunen och kräva att få färdtjänst. Jag har lite problem men knäna och vill helst inte gå hem från Nils-Erik, då man kan bli rånad av den långhåriga ungdomen. Jag som har kämpat för Sverige i årtionden borde få färdtjänst, annars kommer jag att skicka dagliga brev till kommunen där jag kommre att kräva att få det och det i hårda ordalag. Idag taxi, nästa gång färdtjänst. Skål!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 18:37

Jag och Nils-Erik sitter i hans finrum och spisar musik. Till det tar vi lite whisky och punsch och puffar på cigariller. Damerna stod för en utomordentlig middag och nu pysslar de i köket, de diskar. De får vackert stanna där när de är färdiga, vi kan inte ha dem rännandes runt i huset och störa oss herrar.


Nils-Erik kommer bra överens med sin fru, de delar till och med säng. Hon går som hon vill i huset, men är noga med att inte störa honom när han kopplar av. Min lilla fru måste jag låsa in i källaren då hon ställer till det för sig och mig annars. Den som ändå hade en lydig liten fru.


Nu ska Nils-Erik byta skiva i grammofonen och jag slår upp varsin whisky till oss. Ah, vilken trevlig helgdag.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 18:06

Jag insjuknade sent i livet i schizofreni, men som jag gjorde det. Polishämtning, tvångsvård och PIVA (psykiatriska akutenheten). Numera är det inte så dramatiskt då jag har bra mediciner som hjälper mot symptomen. Men frisk lär jag aldrig bli, jag räknar med att stå på medicin livet ut.


Sjukdomen har sopat bort allt bra jag hade i livet och jag sitter mest hemma som ett fån och glor. Förtidspensionerad är jag och jag pallar inte ens med en sysselsättning med förståndshandikappade.


Det är lätt att vältra sig i sin egen olycka, men det är det jag gör. Det är så synd om mig. Som tur är kan jag ringa akutenheten och prata av mig och det gör jag minst en gång i veckan. Skönt att ha någon att prata med mitt i natten.


Och nej, man har inte flera personligheter vid schizofreni.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 maj 2021 17:54

Idag möter mitt IFK Norrköping Degerfors IF. Idolen Gunnar Nordahl spelade för båda klubbarna, men det var på den gamla goda tiden och nu är nu. Det måste till en trepoängare för att inte Djurgårdens IF ska segla ifrån i toppen av tabellen. Jag tror på vinst med tre ett.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards