Alla inlägg den 3 maj 2021

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 22:48

Imorgon kväll ska jag och en trogen kamrat till Vrinneviskogen för att spana efter UFO:n. Vi har båda mobiltelefon med kamera och kanske fångar vi något spännande med dem. Planen är att sticka ut sen kväll och tillbringa hela natten i urskogen. Med oss tar vi ljust bröd med prickig korv, två smörgåsar var. Tyvärr räckte inte pengarna till smör, men ute i fält äter man vad som bjuds. Vi ger oss inte, vi ska ha närkontakt. Ett envist rykte cirkulerar i staden att utomjordingarna har en bas under Vrinneviskogens tättbevuxna mark och hittar vi den blir det jackpot. Några suddiga bilder på främmande farkoster är ett minimikrav.


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 21:12

Jag har haft en bra dag med en hel del att göra. Det började med dusch av frugan, sedan fick hon rosta frallor till mig, vilka jag avnjöt med marmelad. Till det så klart nybryggt kaffe. Jag gav frugan en sked marmelad och en brödkant, därmed var hennes matbehov för dagen täckt.


Sedan tog jag mig en promenad på byn och hade turen att slippa den långhåriga ungdomen. Väl hemma kurrade magen, så lilla frugan fick fixa pulvermos och kokt korv, något hon klarade utan att snärtar behövde utdelas. Bra där, Phain!


Nu kopplar jag av i finrummet med några glas punsch och på grammofonen snurrar en jazzskiva. Egentligen ska man inte lyssna på jazz, men jag tillåter mig att synda. Jazz är egentligen de färgades musik, men vita artister finns också, som till exempel Stan Getz.


Nu ska jag dricka lite mer punsch, sedan väntar sängen. Jag vill vakna utvilad och pigg och ta mig an tisdagen på bästa sätt. Go' afton.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 20:17

Jag har nu mejlat min kontaktperson inom psykiatrin. Det gällde höjd dos av Stesolid. Jag ber endast om en tillfällig höjning. Jag pratade med denne i torsdags och än har inget hänt. Riktigt dålig stil om du frågar mig.


Det är nödvändigt för mig att hela tiden ha medicin i systemet annars funkar jag inte. Min kontaktperson och jag har känt varandra i femton år och dennne vet att jag inte missbrukar tabletter. Ska det vara så förbaskat svårt att få en liten, liten höjning?


Det vore klädsamt om kp:n hörde av sig även om det blir ett nej. Då vet jag. Då får jag köpa dyr medicin av kranen Goran. Men att inte höra av sig överhuvudtaget är lumpet. Det är ju för fasen nu jag behöver lite extra medusin, inte om en vecka.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 20:06

Jag har varit hemma i ungefär sju timmar och snart är denna pissiga dag över. Körde lite "Super Mario 3D World" men är just nu trött på det. Vad göra? Jag vill inte lägga mig på sängen, jag vill göra något vettigt av min tid. Att porrsurfa lockar inte heller, det är mest samma sak hela tiden. Kollade för skojs skull på så kallad golden shower och det var intressant, men fick snart nog och klickade mig därifrån. Äh, det får väl bli sängen då.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 19:29

Vår man på de brittiska öarna, Calum Stewart, har hört av sig igen. Han berättade att han har täta kontakter med English Bob och att de planerar storslagna aktioner i sina hemstäder. English Bob har skrivit en strong text som han skickat till Calum för honom att printa ut och sedan dela ut.


Calum är liksom English Bob portad från många pubar då ägarna samarbetar med regimen och inte tål sanningen. Men pubar kryllar det av i Calums hemstad och det brukar tydligen gå bra att bli av med arken där. Bara lägga ett på varje bord så får besökarna en dos sanningens ord.


Fast helst vill Calum prata fotboll och han berättar att han såg Rangers besegra Celtic häromdagen. Gå inte ned dig i sportträsket, Calum. Vi behöver dig i kampen. Tyvärr har han inte haft råd att betala medlemsavgiften till UFO-Britain, men han lovar att göra det snarast. Han lägger det mesta på shish-kebab och Irn-Bru, men måste ta sig råd att betala några pund för saken. Vi/de får ytterst sällan donationer, därför är medlemsavgiften livsviktig för oss.


Kämpa på, Calum. Vi litar på dig och att du snart kommer att göra ett gott dagsverke.


MVH/Er länsledare

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 19:07

Vad ska jag hitta på att göra? Vad ska jag göra med all tid? Jag går upp cirka halv elva och äter sedan två veckor frukost. Sedan går jag till mataffären och handlar lunchlådor till mig och mina föräldrar. Ibland får jag gå två gånger då det blir mycket att bära. Är hemma runt halv tolv, tjugo i tolv. Sen då?


Där finns en mötesplats jag brukar besöka och jag brukar vara där till cirka halv tre. Nu i dessa corontider skippar jag mötesplatsen. Det innebär ett blankt schema från tjugo i tolv fram tills jag går och lägger mig. Det måste fyllas med något.


Jag spelar lite TV-spel och surfar i timtal på datorn. Men jag blir trött på det och vill ha något att sätta tänderna i. Jag borde skaffa mig en hobby, men frågan är vilken. Leka med radiostyrda bilar? Mata änderna?


Någon läsare kanske kan komma med ett förslag. Promenader är bra, men jag har sällan ork till ens det. Jag sitter och nöter byxbak och är rejält trött på det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 16:49

Min oas på nätet ligger nere igen. Sent igår kväll la den av, men var upp igen under dagen. Jag skulle logga in igen och läsa/diskutera vidare, men då hittas inte sidan. Vad fasen, kan inte admin hitta ett webbhotell som funkar? Detta är inte acceptabelt! Vad ska jag nu göra resten av kvällen? Jag vet att det är sjukt att vara så uppslukad av en sida som jag är, men då är det väl så då. Jag får porrsurfa ett tag, så försöker jag igen under kvällen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 maj 2021 16:28

Idag är det två veckor sedan jag drack starkt. Jag har ingen abstinens, men saknar själva fyllan. Jag har lovat vården att jag ska lägga av och jag försöker hålla det jag har lovat. Sedan är det inte bra för min diabetes att dricka en massa öl. Jag sitter just nu och dricker Ramlösa med smak av granatäpple. Tänk den som ändå hade en laddning starköl... Nåja, jag fortsätter späka mig, jag ska bli vit igen och det känns stort.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards