Alla inlägg den 8 april 2022

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 21:28

Ja, ja, kanske är jag inte utsatt för ett förslaget bedrägeriförsök, kanske är det faktiskt Felia, ursäkta, Telia som ligger bakom kommentarerna jag fått. Tycker dock att det är ett synnerligt oortodoxt sätt att initiera kontakt på. Jag ska på måndag morgon ringa min hyresvärd och fråga vad som händer efter den sista april då mitt abonnemang går ut och fråga varför jag ingen information fått. Efter det samtalet ringer jag Telia om så behövs. Ursäkta mig, Lisen och Nicklas. Ni gör bara ert jobb.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 19:17

Jag har idag avnjutit några varm korv med bröd som frugan fick steka åt mig. Efter måltiden skickade jag ned henne i källaren igen, så hon skulle få vila ut ordentligt. Lita på att frugan fick smaka av maten, hon fick en hel korv att mumsa på. Nu sitter jag i mitt herrum och avnjuter några glas punsch och äter småkakor så det står härliga till. Naturligtvis lyssnar jag på musik, jag vill njuta fullt ut. Jag spelar Teddy Leif, en av Sveriges bästa artister genom tiderna. Snart ska jag bläddra lite i mina ekivoka magasin och drömma mig bort till svunna tider när jag var en ung charmör och goddagspilt med smak för livets goda. Det sistnämnda har jag kvar, det är endast ungdomen som bortstulits från mig. Jag räknar med att dricka en hel flaska punsch och proppa i mig alla kakor. Systembolaget har öppet imorgon, likaså konditorn. Då blir det en påfyllning av godsaker. Ha det bra nu, alla trogna läsare så ska jag förlora mig i musik, dryck och kakor.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 17:12

Jag har gjort mig fin och ska snart ta spånkan hem till Bosse Rulltårta. Vi ska förfesta hemma hos honom innan vi går till bästa puben God vän. Jag tar med mig tre 3,5:or medans Bosse Rulltårta förmodligen dricker årgångsvin som det anstår en miljonär. Dricka lite så man är avslappnad och på bra humör mär man anländer till puben. Det ska bli kul att träffa gänget igen och kanske får jag låna Jack Vegas-maskinerna av God Vän-chilenarna. Tänk om jag vinner en större summa, då ska jag bjuda alla fruntimmer jag ser på cider eller vin. Fikret, håll vårt stammisbord ledigt så kommer vi redo att göra av med pengar så du kan fortsätta ratta din BMW. Hela världen möts på God vän!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 16:25

Jag brukar roa mig med att hitta på ordvitsar och bjuder er härmed på några. Men det man själv kommer på kan andra redan ha tänkt ut, men jag plagierar inte. Håll till godo.


Jag litar inte på min golvlampa. Skenet bedrar.
Tänker du aldrig på dina fötter? Det händer.
Tandläkarens avskedsord: Tand om dig.
Hur får man lättast kontakt med tandläkaren? Via e-malj.
I Norrland har de problem med insekter. Bodens fästing.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 16:19

Veckan som kommer är det påsk. Då träffar man släkten och äter och dricker gott. Själv har jag bara en syster i livet och henne med familj ska jag inte hälsa på. Med andra ord har jag ett blankt schema, men jag har tänkt att fylla det med en aktivitet: gå hem till herr Hörsel. Det blir antingen på långfredagen eller påskafton. Vi är två ensamma stackare som bara sitter och glor. Jag framför datorn och han framför TV:n. Bättre då att vi träffas och är lite sociala. Hörsel och jag har känt varandra i över 30 år och vi har båda ett filmintresse, även fast jag inte tittar på film längre, det blir inte av. Sedan gillar vi båda 70-talshårdrock, de tre klassiska banden: Deep Purple, Led Zeppelin och Black Sabbath. Varför sitta ensam hemma när man har en vän 35 minuter bort? Jag tror jag får en trevlig påsk.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 16:06

Bloggen fick en kommentar i morse av någon som utger sig för att jobba på Telia. De bakom kommentaren la ut en Internetadress som verkar vara äkta vara. Telia arbetar inte så, det rör sig om filurer som vill stjäla mina pengar, min ynka pension. Friskt vågat, era jämra lurendrejare. Men inte hälften vunnit, för mig stjäl ni inte en endaste krona ifrån.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 15:35

Det blev ett besök på Mötesplats Helknas idag. Fyra koppar kaffe och en egenbakad fralla, eller vad man ska kalla det blev det som förtäring. Jag skrattade gott åt de andra stackarna, det behövde jag som uppiggning. Besökaren "Leif" var där, han fikade med sin flickvän, vilken jobbar i caféet. Han är en snart 65-årig analfabet. Honom är svårt att låta bli att skratta åt. Det blev lite snack med personalen också, som motvikt till knaspratet med övriga besökare. Nu är jag hemma och bjuds inte på tillfälle att frottera mig med samhällets avskrap på tre dagar. Skrattmuskeln får vila.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 april 2022 00:49

Jag får ett ryck någon gång ibland då jag går loss på mitt skägg med trimmer och hyvel och nu i natt var ett sådant tillfälle. Är nyrakad och fin, kom hit och känn så får ni se. Jag rakar mig kanske varannan månad (om inte mer sällan) och med det tidsintervallet växer sig skägget yvigt och buskigt. Ingen vidare syn i spelgeln med andra ord. Nu skulle jag vilja kunna ladda upp en bild på mig själv, men det låter sig inte göras. Ni får ta mig på orden att jag rakat mig slät i natt.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards