Alla inlägg den 1 april 2022

Av Fester Bestertester - 1 april 2022 18:09

Jag är i skriande behov av en hobby. Ska jag samla på frimärken? Någon som har några idéer? Har inga stora summor att spendera, kanske kan ha en hobby som kostar någon hundralapp om dagen. TV-spel går bort, då mitt har pajat. Motorcykel går bort då jag inte har råd med en hoj. Matlagning fgår bort då jag ej har tålamod att stå och slabba i köket. Mata duvor i en park låter faktiskt som något för mig. Lagom billigt och mycket frisk luft. Jag får väl köra på det då.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 april 2022 17:32

Det blir ett telefonsamtal med Bosse Moderaten Rulltårta, mannen med flera miljoner på kontot. Jodå, jag vet nog att han har tillgångar. Saken är den att jag vill gå på bästa puben God vän och vill ha med mig en polare. Jag och Bosse Rulltårta är goda vännner och jag förlåter hans snålhet om han bjussar mig på ett par bärs. Det är fredag och vem vill sitta hemma och uggla? Det ska bli trevligt att träffa Wladimir och gänget och att spana in läckra fruntimmer. Jag tar på mig finskjortan, den ska ligga någonstans i tvättkorgen, den duger att ha på sig otvättad. Glöm inte att hela världen möts på God vän. Skål!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 1 april 2022 17:19

Det tär på psyket att gå runt med återkommande oro och ångest. Därför funderar jag på att kraftigt överdosera den bensodiazepin jag har utskrivet. Får endast ta 20 milligram om dagen, jag hade tänkt att femdubbla den dosen. Svälja tabletterna och lägga mig på sängen och kunna ligga kvar utan att det kryper i kroppen. Låta sömnen ta mig och sova tolv timmar. Det låter som en bra plan. Kanske tar jag några starköl samtidigt med medicinintaget för förstärkt effekt. Vad kan gå fel? Man kan ju kissa i sängen om man sover djupt, men den risken är jag beredd att ta. Jag måste fly bort in i drömmarnas värld, lägga allt jobbigt jox bakom mig och komma ut som en friskare människa på andra sidan medicin- och alkoholruset. Så får det bli. 100 milligram Stesolid, det kör jag på.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 april 2022 17:13

Nu är det äntligen fredag och jag tar mig den och helgen an med liv och lust. Har varit till mataffären och Systembolaget, jag är laddad och redo. Just det, jag glömde en sak. Jag har inga vänner (eller flickvän) eller intressen. Glömde det. Nå, mitt intresse är att dricka öl om jag ska vara ärlig. Ett intresse så gott som något. Sedan kan jag ringa akutenheten (AE) och sladdra bort en tio, femton minuter. Mycket mer än så blir inte gjort. Men grattis alla som förvärvsarbetar till två lediga dagar att fylla med vad ni vill. Lyckostar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 april 2022 00:51

Nu lägger vi mars månad till handlingarna och välkomnar april. Det blir en månad med kamparbete för partiet SOS (Samlingen för oberoende seloter), UFO-jakt och mycket annat. Ni är väl med på tåget och läser om våra formidabla framsteg? Själv ska jag försöka låta bli att ringa psykiatrins akutenhet, jag vill då rakt inte bli inlagd. Våra skribenter kommer att se till att förhoppningsvis varje dag bjuder på nya texter, ni gillar ju att läsa om våra bravader. Jag är den grå eminensen bakom bloggen, jag kan vila på mina lagrar som den frontkämpe jag är och delegera textskrivande till de av oss med skrivklåda. Uppdatering dagligen, det är målet och det ska vi nå. Häng på i jakten på nya och burleska texter. Välkommen april, välkommen våren!


MVH/Fester Bestertester


Av Fester Bestertester - 1 april 2022 00:42

Nu är jag nyvaken och har precis hällt upp ett glas ljuvlig punsch av bästa sort. Dagen kommer inte att bjuda på något särskilt, förutom att jag ska till konditorn för potatisbakelse och annat gott. Mat har jag i kylen sedan gårdagens matlagning med stolliga lilla frugan, så jag behöver bara mikra den några minuter så är den färdig att avnjutas. Planen är att få lite egentid och slippa min trilskande fru. Hon har gott om torrfoder där nere i källaren och behöver inte vistas uppe i huset. Kanske telefonerar jag min gode vän Nils-Erik och diskuterar stort och smått med honom, vi får se. Nu ska jag starta vevgrammofonen och avnjuta lite äldre tongångar, garanterat oelektrifierat. Det är viktigt att riktigt rå om sig själv.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards