Alla inlägg den 2 april 2022

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 23:12

Engelska Premier League går mot en spännande avslutning, där två lag gör upp om guldet, Manchester City och Liverpool. För min del spelar det ingen roll vem som vinner, jag har inget favoritlag. Däremot är jag så trött på Manchester United, så deras poängtapp idag var förträffligt. Lite roligt att se Arsenal på Champions League-plats måste jag tillägga. Efter 38 fotbollstäflingar per klubb utses en vinnare senare i vår. Det är inte hundra procent säkert att det blir någon i toppduon som kniper förstaplatsen, men nästan.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 22:46

Jag är sugen på ett nappatag med en kille. Han behöver inte vara stor och stark, jag kan då dominera akten och visa honom ett och annat. Det krävs ett samkönat par för att verkligen nå klimax, det är jag ett levande bevis på. Jag har flera gossar jag kan ringa och åtminstone nån borde vara ledig imorgon. Det är härligt med ormgrop men inget tvång. Med bara en partner kan man garanterat tillfredsställa honom, med flera blir det lite svårare. Men visst, två, tre motståndare på en gång är inte illa. Vi får se om jag trummar ihop ett gäng grabbar eller kör man mot man. Jag och en adonis att ägna all min uppmärksamhet på...


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 22:34

Jag har börjat höra en röst i mitt huvud. Det är ingen mindre än Lemmy från Motörhead. Han säger åt mig att köpa på mig Jack Daniel's och helst med en gång. Tyvärr har inte Systembolaget öppet förrän på måndag morgon, så jag kan inte tillmötesgå honom. Han pratar fort, så fort att jag inte hänger med i svängarna. Men jag tar ändå en Lemmy över en Ville eller Valle alla dar i veckan. Dock finns risken att det är en demon som utger sig för att vara rock-giganten och att den vill locka mig i fördärvet. Men jag kommer inte att ringa akutenheten och be om råd om hur göra. Jag hoppas dock kunna medicinera bort rösten, även fast det inte brukar fungera. Jag kom i alla fall på att jag inte tagit min kvällsmedicin ännu. Tack för det, Lemmy.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 22:17

Egentligen borde jag inte klaga; Jag hade en utmärkt gårdag med många öl och glada skratt på bästa puben God vän. Men saken är den att jag har begränsat med pängar, så idag fick jag vackert stanna hemma. Vad göra en lördagkväll mol alena? Jag kommer inte på något, faktiskt. Det blir att leva snålt i veckan så kommer jag tillbaka hyfsat stadd i kassan när det hunnit bli fredag. Om jag får klaga lite så gör jag det här och nu; Fikret borde låta en stammis som jag vara på hans pub utan att beställa något. Det gör att jag blir hemma fem hela dagar. Utstängd från det ljuva livet, utan möjlighet att umgås under lättsamma former. Ska jag umgås vill jag helst göra det med en öl i handen.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 21:58

Jag har precis tvättat av mig efter att ha varit nere i källaren hos min gnälliga lilla fru. Hon fick utföra fruntimerrssysslor på mig, jag skriver av hänsyn till lättstötta inte ut vad det var för sysslor. Men lita på att hon kan sina saker. vad annat är att vänta av en före detta gatflicka? Sinnet var villigt på mer, men då jag har lite intima problem fick jag nöja mig med en snabbis. Jag blev dock nöjd och passade på att bytta hennes vatten och fylla på rikligt med torrfoder i hennes skål. Hon ställde upp på mig och jag på henne. Nu ska jag slappna av med några glas punsch, en spritsort som ligger mig varmt om hjärtat. Morgondagen väntar runt hörnet och med den nya glädjeämnen, det vill säga en bit mat hos min bästa vän. Det är gött att leva dagar som denna.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 20:55

Kanske har vården rätt när de säger att man i längden mår dåligt av drickande av alkohol. För idag har jag varit helt under isen efter gårdagens och nattens bravader. Jag drack bara åtta burkar på sex procent, ändå var det nog för ett överilat samtal till akutenheten, AE. Jag borde tacka högre makter för att snuten inte kom och hämtade mig. Det verkar inte som att jag är kapabel till att sluta göra bort mig. Jag lyckades komma iväg till mataffären i alla fall, alltid något. Det får bli att gå och lägga sig i fosterställning och det snart. Sover jag gör jag inga tabbar, fast man kan ju kissa på sig i och för sig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 19:26

Veckan får ett trevligt slut. Jag och lilla frugan är bjudna hem till min gode vän Nils-Erik med fru. Vi ska äta biff Stroganoff. Min lilla fru har ibland tillagat korv Stroganoff, men varianten vi bjuds på imorgon är snäppet vassare. Min lilla toka får kampera i köket med Nils-Eriks fru och förhoppningsvis snappar hon upp ett och annat.


Med mig tar jag en flaska punsch och en förpackning så kallade dammsugare, även kallat punschrullar. Punschen ska vi herrar ha både före och efter måltiden och kanske får våra fruntimmer smaka på det goda.


Det är alltid trevligt hos min vän och jag hoppas och tror att lilla frugan också uppskattar våra träffar. Hon har legat och latat sig på sin mjuka madrass nere i källaren i två dagar, imorgon får hon fullt upp.


Punschen är på kylning, Nils-Erik. Vi ses imorgon.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 april 2022 18:59

Nu spelar jag "Episode XIII" med inga mindre än The Toy Dolls. Det är ett band jag följt sedan åttiotalet och de är ett av mina absoluta favoritband. Den första låten jag hörde med bandet var "Nellie the elephant" och jag kan stoltsera med att jag har alla bandets låtar på CD. De från debutalbumet "The Toy Dolls EP" är utspridda på diverse samlingsskivor, ett smart sätt att kränga lite extra skivor. Jag såg dem hösten 2019 i Linköping och det är en spelning jag sent ska glömma. Tänk att jag sett Olga (frontmannen) i verkligheten. Tror bestämt jag ska leta lite i mina gömmor efter några album till. Man blir glad av att lyssna på The Toy Dolls.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards