Alla inlägg den 25 april 2022

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 22:06

Det krävdes tre samtal och ett SMS innan herr Hörsel såg att jag sökt honom och ringde upp mig. Ska han kunna greppa telefonen måste han resa sig ur sin fosterställning i soffan och det kan vara stadens lataste praktarsel övermäktigt. Nåja, jag bjöd hem mig till honom på söndag (eller möjligtvis lördag) då jag blir uttråkad av att sitta själv jämt och ständigt. Vi har känt varandra i över 30 år och har många roliga minnen att skrodera om. Det ska bli hur trevligt som helst att besöka honom, även fast det inte var så länge sedan gången innan vi sågs. Han är en jäkel på att brygga gott kaffe (Zoega's) dessutom. Se till att du har en mugg ren när jag kommer, latmask! Vi hörs i helgen. Om du nu behagar svara när jag ringer, då jag inte vill traska i 35 minuter bara för att mötas av en låst dörr. Vi hörs, hoppas jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 21:31

Min syster sköter mina räkningar, själv tycker jag det är krångligt i överkant. Som ni kanske vet så drabbades jag av schizofreni när seklet var ungt och sedan dess har jag fått hjälp med räkningarna och ekonomin. Jag reder inte ut det längre, jag orkar inte med det. Saken är den att jag köpt några Tintinalbum i hårdpärm, har kanske tio stycken och vill gärna ha alla. Men syrran nekar mig att beställa, i alla fall tills vi köpt skor, byxor och bälte till mig. Ett album kostar under 200 och jag hade tänkt att beställa tre, men får alltså inte. Som psykiskt sjuk blir man behandlad som ett barn eller en helblåst mupp. Det är förnedrande. Jag vet ju att jag har pängar på ett konto, varför kan jag inte få ta av dem? Ska jag leva som en jämra asket trots att jag har pängar på banken? Revolution!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 20:45

Det går inte att logga in på forumet Flashback. Har varit inloggad några gånger idag, men nu är det stopp. Det händer inget när jag trycker på "log in". Jag var avstängd en vecka härom månaden och då dök det upp en ruta som sa att jag var avstängd när jag försökte logga in. Gick in på forumdelet där avstängda användare listas och jag fanns inte med där. Kan jag ha loggat in för många gånger så att deras dator tror jag är en bot eller spammare? Det hände mig på Facebook en gång. Tusan, vad irriterad jag blir!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 19:49

Hej! Det verkar ha blivit något fel med meddelandefunktionen, ingen har skrivit en endaste kommentar på mitt inlägg igår. Det får bli ett nytt försök här och nu. Jag älskar skogspromenader, laga mat och påta i trädgården. Jag är rök- och alkoholfri och älskar barn. Söker kvinnor i åldern 30 till 75, det viktigaste är inte din ålder utan att personkemin stämmer. Som om det inte vore nog har jag en större slant sparad på banken, vilken jag tänkt använda till att piffa upp min lilla lägenhet. Folk säger att jag ser bra ut och många är gångerna jag fått höra att jag borde bli fotomodell. Släng iväg en kommentar nu, det gör du genom att klocka på "kommentera" under inlägget. Vi hörs, alla puddingar.


MVH/Pelle Jönsson

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 18:49

Falukorven som min lilla toka gjorde i lördags är snart uppäten. Det betyder att jag kommer att ta upp den lilla stollan ur källaren och ställa henne vid spisen. På menyn står köttfärssås och spaghetti. Men det blir inte förrän på onsdag då korven räckte till idag och tar slut först imorgon.


Skulle behöva tömma hennes bajshink, men i och med att hon är väldigt liten i maten producerar hon inte så mycket avföring, så det kan vänta några dagar. Dock ska jag ner till henne med nytt, friskt vatten och lite torrfoder, detta imorgon.


Köttfärssås har hon tillagat förut med den äran så förhoppningsvis behövs inga uppfostrande snärtar delas ut. Den man älskar agar man står det i bibeln, så jag har Gud på min sida när jag klatschar till lilla frugan. Jag gör det av kärlek.


Nu blir jag banne mig tårögd när jag tänker på vilken god äkta man jag är och hur jag tar hand om min lilla hetär. Jag måste ta ett par glas punsch och koppla av. På onsdag kommer frugan upp i huset, fram tills dess vill jag inte bli störd av skrik och bultande på dörren.


Kvinna, vet hut!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 18:06

"Röksuget brukar hålla i sig i 20–30 sekunder. Ett sådant röksug kan finnas kvar många år efter att du har slutat röka. Här är några vanliga symtom på andra abstinensbesvär: Du känner oro och ängslan."


"Många röker till exempel vid samma tidpunkt inför och efter olika sysslor. Minnet känner igen situationen och signalerar röksug. Många undrar när suget försvinner. Svaret är att det är individuellt men att generellt gäller att den svåraste tiden oftast passerat några veckor efter stoppet."


Lite text jag hittade på nätet. Jag har de först beskrivna symptomen oro och ängslan. Jag har dokumenterat klena nerver och tror det bidrar till att göra det jobbigt att ha slutat röka. Är inne på dagens tredje snus och det kommer att krävas några prillor till innan dagen är förbi. Det kryper i kroppen på mig och jag skulle så gärna ta ett bloss. Men har jag slutat röka så har jag. Vidriga cigaretter, de är så vanebildande så jag vet inte vad. Förbjud joxet och låt bara personer vid viss ålder få köpa det, så fasas rökningen ut ur samhället. Det tycker jag i alla fall.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 17:20

Jag var iväg och pantade burkar förut idag. Det var fyra påsar och gav hela 48 kronor. Därmed har jag råd med den minsta ölen på bästa puben God vän. Men tror jag skjuter på besöket ett par dagar till. Imorgon ska jag ut och leta burkar på stan, vi är några stycken som slåss om dem. Det är jag och några sjaviga typer som jag tror är fattigpensionärer. En tjuga borde jag kunna få ihop till, då ligger jag på 68 kronor i ren inkomst. Dessutom ska jag till soc och hämta en slant på onsdag, så visst blir det puben till helgen. Frågan är bara hur mycket jag har på fickan när fredagen är här. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 25 april 2022 17:13

Nu har det gått en vecka sedan jag slutade röka. Tyvärr sitter röksuget fortfarande i mig och kanske blir jag aldrig av med det. Med andra ord så är varje dag en kamp, en kamp mot begäret. Ibland har jag känt för att ge efter för röksuget och tända migg en cigg, men nej, jag ska banne mig klara det här. Tänk när jag firar en månad som rökfri, då kanske begäret har släppt eller i alla fall minskat. Just nu är jag röksugen, men tänker ta en snus istället för att ta mig ett bloss. Ett ljuvligt bloss... Jo, det går bra nu, jag förlänger sviten med en dag till. En dag i taget, en timma i taget, en minut i taget. Bit för bit tar jag mig ur mitt bruk av cigaretter.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards