Alla inlägg den 7 april 2022

Av Fester Bestertester - 7 april 2022 22:35

Bosse, ta det lugnt. Jag vet att du är burgen, men det är okej för mig. Jag lovar att inte kalla dig opassande saker, det har du mitt ord på. Trots allt hänger du med mig på bästa stället God vän och inte på Moderat-puben Titans till exempel. Jag förlåter dig härmed och hoppas vi kan dricka bort vårat lilla gnabb på fredag. Det är redan imorgon och jag vill ha kul, inte kasta sk*t på dig och du på mig. Men vill du så får du gärna bjussa på en stänkare eller två. Om du har råd...


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 7 april 2022 22:23

Nu är goda råd dyra. Internetleverantören (Telia) kommer att tas bort. "Alla tjänster via fibernätet kommer att avslutas" står det på ett brev som jag fått. Satanshelvetesskit! Nu måste jag ned i farstun för att se om det finns info om saken uppsatt där, annars vet jag inte vad jag ska göra. Jag klarar mig inte utan ett fungerande Internet, hur ska det gå för mig? Uppdateras inte bloggen vet ni varför, det beror inte på inläggning på psyket. Avtalet löper ut den sista april, vad som händer efter det vet jag inte. Åh, varje motgång i livet gör mig ångestfylld. Jag vill att allt ska funka som vanligt, jag är inte bra på att hantera motgångar.

 

MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 april 2022 19:19

Äntligen kom jag iväg till min kompis herr Hörsel i Haga. Jag trotsade regnet och gick dit på cirka 35 minuter. Väl där bjöd han på kaffe, vilket jag girigt klunkade i mig. Vi konstaterade att tiden sprungit iväg, i år blir jag 54 och han hela 70 år. TV:n var på som vanligt hos Hörsel, vi kikade på nya "Magnum", om en deckare på Hawaii. Efter att det programmet var slut tackade jag för mig och tog på mig min fortfarande blöta jacka och gick hem i ruskvädret. Det är alltid kul att hälsa på herr Hörsel och idag var inget undantag. Nästa gång vi ses är förmodligen våren långt framskriden så vi kan gå till någon uteservering för några öl. Det ser jag fram emot.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 april 2022 00:01

Jag är trött på att en viss person kallar mig rik, krösus och pengatokig. Du vet vem du är, din lymmel. Jag har det inte så fett, men har en slant sparad, det har jag. Men kom inte och kalla mig för kuljude eller andra nedsättande epitet. Du trivs bäst när du får dra med dig medmänniskor i fattigdom och verkar inte kunna acceptera att andra har en slant på banken när du är nollad. Mitt tålamod med dig är på upphällningen, det ska du veta. Visst kan jag bjuda dig på en whisky på fredag, men det får väl vara någon måtta på snylteriet. Är du pank måste tydligen jag vara detsamma. Det stinker kommunism lång väg, den vidrigaste politiska inriktning som finns. Jag begraver stridsyxan om du lär dig lite hyfs. Nog är nog.


MVH/Bosse Rulltårta

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards