Alla inlägg den 3 april 2022

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 22:05

Pop-/rockgruppen (Electric) Light Orchestra har legat mig varm om hjärtat sedan 1979 då deras hit "Don't bring me down" spelades i Poporama. Jag fastnade direkt för den och köpte mig kasetten med albumet (Discovery). Det var inget höjdaralbum, det var för mycket disco för mig. Men jag fortsatte att köpa skivor med bandet och de gjorde mig inte besviken, tvärtom. Just nu spelar jag skivan "Xanadu", en splitskiva med Olivia Newton-John. Hennes låtar hoppar jag över, men ELO:s låtar är rätt bra. Fast gruppens bästa låt är enligt mig "10538 Overture" från debutalbumet. När jag lyssnar på ELO är det som att jag är barn på nytt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 20:49

Rangers mötte Celtic hemma på Ibrox Stadium och fick stryk med ett två. Celtic gjorde därmed ett litet ryck i ligan och leder nu med sex poäng. Det var sista tåget som gick, guldet hamnar hos "the feniam scum" Celtic. Tråkigt för vår man där borta, Calum Stewart. Han skickade ett SMS med ledsna emojis, eller vad det heter. Men hans Hearts ligger trea med god marginal, så kanske det blir spel i Europa för dem också. Det vore ju toppen, även fast Calum har lite snålt om pengar och inte kan följa med på bortamatcher ute i Europa. Rangers är regerande mästare, men en medioker säsong för dem gör att man förmodligen slutar tvåa i år. "We're up to our knees in fenian blood, surrender or you'll die!"


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 19:29

Jag tror jag måste kräkas en smula. Mitt IFK Norrköping förlorade hemmapremiären mot Varberg. Varberg! Vad sysslar Rikard Norling med? Matcher som denna måste man vinna för att tillhöra toppen av ligan. Kanske förblir Snoka i botten av tabellen, kanske åker man ut. Ljust ut ser det inte, sanna mina ord. Sparka tränaren och prygla spelarna. Återigen Varberg. Hur kunde det ske? Varför är IFK så tama, som rädda skolpojkar mot fullvuxna atleter? Härnäst väntar AIK (pestråttorna) på bortaplan och inget, absolut inget, tyder på en viktoria i den matchen, snarare inkasseras ytterligare en förlust. Bläää..!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 18:23

Premiären i Allsvnskan är här och mitt IFK Norrköping möter Varbergs BoIS. Det står noll noll efter första halvleken. Jag tippar förlust för mitt IFK med mål på övertid för Varberg. Jag blir så irriterad och mår psykiskt dåligt i flera dagar efter en förlust eller ett oavgjort resultat. Av princip går jag inte längre på Parken, men med datorns hjälp kan man ändå följa matchen. Man blir som bäst ett mittenlag i årets upplaga av Allsvenskan, man måste spänna bågen högre än så. Nu väntar + 45 nervösa minuter.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 18:08

Som liten parvel lyssnade jag på min morbrors Beatlesskivor och fastnade direkt. Köpte mig själv några skivor med dem, inklusive en liveskiva köpt av misstag. Just nu lyssnar jag på en tidig Beatlesskiva, "Beatles for sale" med en hel del covers. Den är bra, men inte en av bandets bästa. Frågan är om jag ska köpa något med Wings, Paul McCartneys band efter The Betales. Åh, det finns så mycket bra musik därute. Obladi oblada!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 17:39

Jag tror inte jag orkar med livet så mycket längre. Alltid är det något. Oro, ångest, vanföreställningar, röster, paranoia. Har precis tagit tio milligram Stesolid, men de har inte hjälpt, inte än i alla fall. Hur ska man orka kämpa sig igenom varje dag? Om jag bara kunde få en dag då och då när jag mådde bra, men icke. Gud har övergivit mig, då får det bli Satan istället. Jag är ensam, jag är uttråkad (just nu) och jag känner mig förföljd. Viss oro har jag också. Kan det vara så att det bor en demon inne i min kropp som kopplat upp sig till mina artärer så att den inte går att avlägsna kirurgiskt? Jag behöver hjälp, men vet inte vad som skulle funka på mig. Som jag längtar efter ett djuplodande samtal med ett proffs från vården.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 april 2022 16:42

Attans att jag aldrig kom iväg till Systembolaget igår. hade kunnat köpt sexton burkar öl och haft över till idag. Jag har tagit lugnande medicin (Stesolid och Lergigan), men de förslår inte. Det är därför jag tar till flaskan (burken) så ofta, för att lugna mina klena nerver. Känner tyvärr hur obehaget i kroppen växer och det slutar väl med en överdos Stesolid. Jag måste få uppleva ett lugn fjärran från röster och andra symptom. Jag skulle kunna ringa min kran Goran och be om lite "knastobak" och testa att röka det. Men jag vill inte bryta mot lagen och definitivt inte dra på mig ett missbruk till. Jag får ösa i mig 2,8:or varvat med en och annan liten tablett. Jag måste bli avdomnad, jag pallar inte med verkligheten på nykter kaluv.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards