Alla inlägg den 21 april 2022

Av Fester Bestertester - 21 april 2022 22:02

Torsdagen har varit usel, jag har inte fått i mig en enda öl. Det ska jag råda bot på imorgon. Jag är vid Systembolaget tio i tio imorgon bitti och köper mig ett knippe öl och faktiskt ett kvarter brännvin. Jag får inte gå torr två dagar i rad, det får inte hända. Jag exponerar mig för ordningsmakten, men än sen då? Jag måste vara minst lullig och helst dyngrak för att må bra. Idag har jag varit plågsamt nykter, men det ska jag råda bot på redan imorgon. Utan viss promillehalt i blodet mår jag dåligt. Jag gör rätt för mitt smeknamn och som jag gör det.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 21 april 2022 19:14

Jag var en sväng till speceristen under dagen för inköp av matvaror och annat gott (gifflar och chokladkex) och det var tyvärr rätt mycket folk där inne. Bland annat flera slynglar med långt hår och tuggummi i munnen. Jag begriper mig inte på dagens ungdom som har hår långt för att misstas för kjoltyg. Klipp er, för jösse namn!


Det är inte underligt att det går utför med dagens Sverige när det är så dålig klass på ungdomen. Tänk att de ska ta över en dag... Brrr! Själv koafferade jag mig dagligen när jag var ung och gick till frisören var femte vecka. Där har ni ett exempel att följa, snorungar.


Nåja nu är jag hemma. Fortsatt vredgad, men hemma. Det blev ett rejält glas punsch för att lugna nerverna. Det är en pärs att gå ned på byn och tvingas svinga käppen mot ynglingar som bara är ute och slöar. Boten heter punsch och kakor.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 21 april 2022 17:56

Jag gjode det, jag har slutat röka. Jo, det är sant. Söndag och måndag rökte jag tre cigaretter om dagen och jag tänkte att jag kanske var redo för ett totalstopp. När jag vaknade i tisdags tände jag aldrig dagens första cigg och det funkade. Nu har jag inget rökt sedan i måndags. Mitt tidigare rekord är två rökfria dygn och det har jag nu tangerat. Jag ser ingen ände på framgångarna, jag har kanske slutat röka för gott. Ett och annat återfall kan jag ta, men så stålsätter jag mig och fixar flera dagar utan rökning. Jag är en ickerökande rökare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 april 2022 17:44

Det har varit några dagar med Internet nere. Det var riktigt jobbigt. Jag fick ett tips av en person att dra ut routern och sedan sätta i sladden igen och det fungerade faktiskt. Nu är vi online igen och kan fortsätta producera burleska texter precis som vanligt. Tack för att du haft överseende med oss. Nu kör vi så det ryker!


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards