Alla inlägg den 14 april 2022

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 23:28

De fasligt långa gossarna i Norrköping Dolphins mötte lapparna från BC Luleå och lyckades att vinna matchen, de leder med tre ett i matcher och behöver bara en seger till för att kvalificera sig för finalen. Räklarna gjorde således jobbet ikväll. Själv har jag bara varit på en enda basketbollmatch i mitt liv, men fastnade inte för det. Alldeles för nervöst, där ett missat anfallsförsök kan resultera i två eller tre poäng i baken. Jag följer sporten via Internet, vackert så. Ska det bli andra raka guldet för klubben? Det ser onekligen lovande ut.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 23:12

Det är kväll och jag känner mig ensam. Skulle gärna ha någon att brottas med, men inte hittat någon. Jag orkade inte ta mig till RFSL och nu skördar jag frukten av mitt slöande: jag sitter ensam i min lilla lägenhet. Jag kan med kort varsel ta emot en sköning, det inkluderar ni som inte är killar som gillar... Häftigt att få lära upp någon i njutningens ädla konst. Var vänlig och skicka ett PM om intresse finns. Själv är jag intresserad av allt och alla.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 20:32

Idag har det bara blivit en tablett Stesolid, en femmilligrammare. Har sparat resten till sämre dagar. Det är lustigt det där med måendet, vissa dagar räcker det med minimal dos, andra dagar måste jag ta dubbel ordinerad dos. Som tur är har jag inte tagit ens 20 milligram de senaste dagarna. Noll risk för toleranshöjning, med andra ord. Vissa kvällar ringer jag akutenheten och ber om mer medicin, förhoppningsvis slutar jag med det. Det går ju bra, det här. Tror ni jag någonsin blir helt benso-fri?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 20:25

Jag skulle ta spårvagnen till Navestad, då jag har en kompis som tyvärr bor där. Men den stannade i Ljura och gick inte längre. Vafalls? Tydligen är det en rasist/nazist som provocerat fram upplopp och förstörelse genom att provokativt elda upp en koran. Denne man borde veta bättre och lägga sig platt för våra nya herrar med sin förträffliga religion och livsstil. "Jiddra inte me' mey, brushan. Jalla, jalla! Sverige åt alla"


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 18:02

Nu är det röda dagar fram till på tisdag nästa vecka. Jag tycker om när dagarna mal på i invanda fotspår och inget extraordinärt sker. Avvikelser får mig att bli stressad, även om det innebär en massa dödtid. Jag ska ju inte hitta på något särskilt och får försöka härda ut. Fast jag kanske besöker herr Hörsel på lördag, det beror på vädret, om det är uppehåll eller ej.


Som tur är mår jag rätt bra just nu i alla fall. Vid försämring kan jag alltid ringa akutenheten och snacka bort en stund med personalen där. Vi får väl se hur kvällen utvecklar sig. Just nu har jag inga så kallade positiva symptom, får vara nöjd med det då.


En lååång helgledighet ligger framför mig. Ingen mötesplats, inget umgänge mer än med dammiga gamla herr Hörsel. Jag gillar inte storhelger.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 17:37

Jag greppar frugan och traskar hem till min gode vän Nils-Erik. Vi ska ses över en flaska punsch och hans fru och min lilla fru får vackert stanna i köket. De kan roa sig med att brygga kaffe och spela kort, eller vad nu fruntimmer hittar på. Jag ska förlora mig i Nils-Eriks vågade magasin, han har det mesta från 70-talet. En liten berusning ska det bli, jag tar med mig punsch och Nils-Erik står för konjak och whisky. Det är alltid roligt att träffa min vän, dessutom får frugan ett miljöombyte och får se lite dagljus. Vi är lyckligt gifta båda två.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 14 april 2022 17:28

Idag har jag varit iväg och fått min injektion i rumpan. Ned med byxorna och ta plats på britsen. Damen som ger mig sprutan är skicklig, det känns knappt att bli stucken. Tyvärr måste man sitta kvar tre timmar efter att man fått sprutan, detta för att man kan tuppa av. Bara sitta och glo rätt ut i luften i timmarna tre är inget vidare. Men jag smet efter kanske två och en halv timma, jag hade fått nog. Nu har man lite medikamenter i kroppen igen, precis som vården vill; Jag ska hållas neddrogad till varje pris. Om två veckor är det dags för nästa spruta. Tjohoo..!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards