Alla inlägg den 2 maj 2021

Av Fester Bestertester - 2 maj 2021 15:46

Min gode vän Nils-Erik och jag sitter i hans herrum och läskar oss. Han bjuder på whisky och det sitter inte helt fel. Måltiden är redan avklarad och våra fruar håller på i köket. Damerna i sitt rum och herrarna i sitt.


Nils-Erik har tagit fram sina vågade magasin och jag kommer att visa bilder för min lilla fru. "You do this" och peka på dem. Man måste få god användning för sin fru, inte sant? Vi har ännu inte börjat på puschen jag tog med mig, men snart så åker kapsylen av och vi tar djupa klunkar av denna förrädiskt goda dryck.


Nu ska jag återgå till drickandet och stänger ned Internet för nu. Jag ska bli lullig.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 maj 2021 14:38

Jag röker alldeles för mycket. Har fått i mig sju cigaretter redan och då ska ni veta att jag sov till klockan ett. Jag kan inte sluta, det går bara inte. Jag har snus, tuggummin och sugtabletter med nikotin, men det förslår inte. Vips så sitter jag med en cigg i handen. Jag tror jag ska be att få Champix utskrivet. Jag vill bli fri från blossandet och det med en gång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 maj 2021 14:32

Akutenheten skickade ingen polis eller ambulans på mig, det var bra. Jag ringde dem igår kväll och en stund efter avslutat samtal ringde de upp mig. "Ge mig ett par timmar" sa jag och gick och la mig. Jag vill bara ha mer benso, det är ofta därför jag ringer AE. Men läkarna är ytterst snåla med att förskriva sådant som hjälper. Nu blir det inget mer samtal till AE på ett tag. Däremot ska jag ringa min kontaktperson imorgon och avkräva denne ett svar: mer benso eller ej? Jag höll på att ställa till det för mig igår, det var mindre bra.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards