Alla inlägg den 7 maj 2021

Av Fester Bestertester - 7 maj 2021 19:07

Jag funderar på ett litet samtal till akutenheten lite senare. Saken är den att jag tror mig ha rösthallucinationer. Något jäkelskap är det i alla fall. Mummel, skrik och viskningar. Börjar gå mig på nerverna. Jag vill bara ha tyst på joxet och bli lämnad ifred. Bland annat får jag befallningar om att ta mitt liv och att elda upp en viss fastighet nere på stan. På AE kan man få medicin som hjälper mot sådant här och den stavas Olanzapin. Antingen är det min sjukdom som spökar eller så är jag ansatt av utomjordingar. Oavsett vilket är det jobbigt och jag behöver hjälp. Kan AE ge mig den?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 maj 2021 15:09

Då jag tillhör en riskgrupp (diabetes och schizofreni) fick jag erbjudande om att ta vaccin mot Covid-19. Jag är inte den som är den, jag bokade en tid till idag. Fick traska iväg till mässhallarna och få sprutan där. Än så länge har jag inte fått någon blodpropp eller något annat otrevligt, jag känner ingenting. Jag är stora killen och behöver inte oroa mig för något. Hoppas jag. Tyvärr måste jag ta en spruta till, men det är inte förräns i juni. Det är ju jobbigt att gå hela vägen till de avsides belägna mässhallarna. Nåja, första steget är avklarat. Jag är frisk och ska så förbli.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards