Alla inlägg den 26 januari 2022

Av Fester Bestertester - 26 januari 2022 21:38

Jag sitter och grunnar på ett samtal till till akutenheten, AE. Pratade med en trevlig kvinna jag känner sedan förut. Jag känner hur jag sladdar fram, håller ingen rak kurs. Vill bara ringa och gråta en smula, vill inte bli hämtad av polisen. Jag har en alien i min mage som äter upp mig innifrån och som kommer att ta död på mig. Good riddance of bad rubbish! Jag är hjälpsökande och kanske är det på PIVA jag hör hemma med tanke på mitt mående. Jag kan ta ett par veckor på den slutnaste avdelingen PIVA, jag vill bara bli fri från demoner, agenter och andra suspekta typer. Ta dig en stilla runk och betänk mitt öde; Inlåst på obestämd tid. Huvva!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 januari 2022 18:52

Det blev ett samtal till akutenheten, AE. Hon som svarade har ett ovanligt förnamn så jag frågade om hon var hon och det stämde. Jag beskrev mina problem och tog bland annat upp det rösterna säger till mig. Hon sa att det bara var i mitt huvud de hörs. Det tvivlar jag inte en sekund på, men frågan är varför jag hör dem. Varför just jag?


Som vanligt fick jag ett erbjudande att komma upp till dem, men jag sa att jag inte vågade, då jag har en förmåga att dra på mig tvångsvård. Trevliga kickan i andra änden sa att jag kunde komma upp och snacka, att jag inte behöver bli LPT:ad (tvångsvårdad).


Inte tror jag att hon ringde polisen, det vore grymt att förvägra mig att närvara när mamma och pappa förs till sista vilan. Om 24 timmar kan jag tilllåta mig att få ett psykosgenombrott, men inte idag eller fram på eftermiddagen på torsdag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 januari 2022 17:12

Imorgon förs mamma och pappa till sista vilan. Jag kan sova till lunchtid, sedan måste jag iväg. Kommer att droga ned mig med Stesolid innan jag går. Fasen, vad jobbigt det känns. Kan inte sluta tänka på mamma och pappa och hör mammas röst i huvudet, ropandes på mig. Ville och Valle (som jag säger på skämt) är på mig och säger att det är mitt fel att de avled. De säger att jag ska följa i deras fotspår, men jag vill inte dö, inte än på ett tag. Kommer att dricka mig berusad ikväll och blanda med benso, då sover jag gott. Jag fasar för morgondagen.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards