Alla inlägg den 21 januari 2022

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 23:37

Som vanligt sitter jag och smider planer inför morgondagen, men det brukar stupa på att jag bara ligger i sängen och sover. Nåja, planen är att först gå till speceristen och sedan till en förde detta arbetskamrat, ingen mindre än herr Hörsel. Jag får försöka lägga mig snart så att jag vaknar skapligt (innan tolv) imorgon. På vägen hem från herr Hörsel hade jag tänkt att besöka matstället Spicy hot för lite god mat. Kör på en rätt med en chilifrukt (?) efter namnet, då ska det vara lite klös i rätten. Men hittills har jag blivit besviken, de verkar inte ha någon mat med riktig hetta i, företagsnamnet till trots. Dessutom ska jag köpa två portioner vårrullar, fyra stycken. Som vanligt blir jag väl kvar hemma, men drömma måste man ju få göra.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 22:41

Just nu sitter jag med skorna på mig och en tjock tröja. Får jag en order om att bege mig ut kommer jag att följa den, behöver bara slänga på mig jackan så är jag redo att kliva ut. De röster jag har pratar i mun på varandra och det blir inget viktigt sagt. Dock hoppas jag på att Florian ska höra av sig, han är min närmaste chef inom organisationen "I".


Jag är lite som min armbandsklocka. Den har inget batteri, men laddas upp genom rörelser. Jag ackumulerar energi genom att stjäla den från den lata populasen som inte vet vad de ska göra med all denna energi. Bättre att den går till mig så, då jag kan och kommer att leverera en rejäl bredsida mot fienden och deras rymdskepp.


Nu lyssnar jag på hårdrock (Dio), men är redo att lämna hemmet med två minuters varsel. När "I" kallar tvekar man inte, man agerar. Stenhårt!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 21:20

Ett paket med tio Bellman-cigariller i kostar hutlösa 59 kronor. Men jag måste punga ut med de pengarna imorgon då jag är inne på sluttampen av mitt förråd med rökverk. Jag får väl spara in pengar på frugans mat, för röka, det måste jag. Att dricka punsch utan en cigarill till är som kaffe utan koffein. Otänkbart! Min lilla fru kostar mig stora pengar, men en vecka eller två på kattmatsdiet kan hon gott ta. Jag måste få unna mig själv lite godsaker. Bellman, cigarillen från Himlen.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 20:56

Just nu lyssnar jag på "Flick of the switch" med AC/DC. Tidigare har det varit Ronnie James Dio's två första soloskivor. Har även hunnit med Deep Purple och deras "Perfect strangers". Psykiatrin tycker det är bra att jag lyssnar på musik, då det gör att rösterna jag hör minskar i intensitet. Musik ska vara rivig och fartfylld, såsiga ballader är inget för mig, inte heller blippandet på synthar. För att inte tala om rap-"musik". Eller dansband.Nej, tvi vale! Ska byta till Motörhead när skivan jag spelar nu är slut. Jag lyssnar på musik all min vakna tid, känns det som. I alla fall när jag är hemma går CD-spelaren varm. Musik, en lisa för själen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 20:15

Det blir bara några få rader skrivna. Fikret i baren har satt på en skiva med en artist vid namn Tarkan. Han säljer visst miljontals med skivor i Turkiet och närliggande länder. Härligt svängigt och långt ifrån Svenne Banan-musiken som spelas i svensk radio. Jag har fått i mig fyra öl och ska snart gå fram till ett gäng fruntimmer och fråga om jag får bjuda på något gott att dricka. Bosse och jag trivs som fisken i vattnet och vi kommer att vara kvar till stängningsdags. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 19:28

Jag tog två tabletter Stesolid förut och de har gjort god verkan. Jag var på vippen att ringa AE och gråta, men nu har måendet lugnat ned sig och stabiliserats. Det blir nog inget samtal till AE och det är lika bra det. För vem vill ropa varg utan orsak? Men det är skönt att veta att de finns, ungefär som det är skönt att veta att jag har mängder med Stesolid i köket. Idag blev en dålig dag, men det är bara att bita ihop och komma tillbaka med förnyade krafter på lördag. Kanske får jag en hel dag utan ångest.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 17:48

Allt är klappat och klart. Jag och Bosse Rulltårta går till bästa puben God vän. Jag ska beställa en öl på persiska hos Fikret i baren, jag kanske får den rabatterad då. Jag hoppas på många snygga damer man kan smöra för och bjuda på cider. Här finns det kosing! Dessutom har Bosse Rulltårta lovat mig att bjuda på två öl. Det kan han gott göra, den ärkekapitalisten. Det ska bli kul att träffa Muhammed, Wladimir och God vän-chilenarna igen. Snart är vi hos dig, Fikret. Håll ölen på kylning. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 21 januari 2022 17:19

Det blev inte av att ringa akutenheten, AE, igår/i natt. La mig på sängen för att vila och sömnen tog mig. Vilken tur att jag slapp ringa dem och gnälla som jag brukar göra ett par gånger i veckan. Det betyder att jag har ett bonussamtal att ringa om jag nu ska ringa AE sju dagar i veckan. Jag vill prata med en förförisk donna med lugnande röst och tonfall.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards