Alla inlägg den 20 januari 2022

Av Fester Bestertester - 20 januari 2022 23:55

Jag är så duktig. Har bara rökt en fem, sex cigaretter på hela dagen. En enda ynka cigg sedan jag kom hem vid fyra blev det. Där sätter jag stopp, det blir inget mer rökt idag. Jag kör på med nikotinsugtabletter och snus för att stå ut utan att röka. Det fungerar ju, ser man på! Drömmen är att bli helt rökfri, men det stannar kanske vid en dröm. Men dra ned kan och har jag gjort. Är inte så värst röksugen, så jag låter rökverken ligga tills imorgon.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 januari 2022 22:33

Imorgon är jag med bihang inbjudna till min gode vän Nils-Erik på en bit mat. Det blir hans fru som lagar till den med viss "hjälp" av min fnoskiga lilla fru. Det vankas så kallade crepes med champinjoner i. Det ska bli gott, mycket bättre än den torftiga mat min lilla djungelvilde klarar av att frambringa.


Nils-Erik har stark dryck att bjuda på, både whisky och konjak. Själv tar jag med mig cigariller, då jag inte vill komma tomhänt till en vän och god kamrat. Frugan ställs på plats i köket, fruntimmernas egna lilla vrå och kanske snappar upp ett och annat av Nils-Eriks frus färdigheter i köket. Hoppas kan man ju alltid.


Efter maten, vilken intages i herrummet, skickar vi in våra fruar i köket. De får diska och göra köket presentabelt igen medans vi herrar njuter av lite alkohol och goda cigariller. Smälta maten till toner av Evert Taube och Benny Goodman är inte helt fel. Vi ses imorgon, Nils-Erik!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 20 januari 2022 22:15

Vad tycker ni, ska jag ringa akutenheten, AE? Jag mår dåligt och önskar prata en stund med en på psykisk sjukdom kunnig person. Risken är att man blir upplurad med löfte om starkt kaffe och goda smörgåsar och så får man inte gå hem igen på en månad. En månads LPT (tvångsvård) brukar det bli för mig när jag vill ha handfast hjälp.


Jag fiskar efter mer benso, den hjälper mig att komma till ro. Jag har fått en tillfällig doshöjning, men den tas snart bort och jag står då åter på ynka 20 milligram. Kanske kan jag gråta till mig lite mer benso, men det är tveksamt. Vad fasen, kompisen har ju för fasen hela 55 mg om dagen och jag inte ens hälften av hans dos. Vad avis jag blir.


Det börjar bli dags för nattmedicinen, en Stesolid inkluderad, och kommer jag inte till ro med hjälp av den känner jag mig nödgad att slå ett samtal till AE. Jag vill ha hjälp, jag vill att en vänlig själ ska dra upp mig ur det bottenlösa hål jag befinner mig i.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 januari 2022 19:53

Det blev ett besök hos socialen idag för att försöka få lite extrapengar. Jag sa att jag var black och det stämde nästan, visst har jag en liten slant undanstoppad. Men det behöver inte socialen veta. Besöket blev mycket lyckat och jag gick därifrån 500 spänn rikare. Nu funderar jag på att ringa Bosse Miljonären Rulltårta och höra om han ska med till bästa puben God vän. Pengar är till för att spenderas, skänka njutning. Och njuter gör jag som mest när jag är berusad. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 20 januari 2022 19:11

I och med att mina föräldrar avlidit har mitt mående försämrats. Det är främst rösthallucinos, men även viss paranoia. Idag fick jag därför prata med en läkare och hon beslutade att höja mitt Clozapine med 25 milligram. Det förstår och accepterar jag, men jag vill bara ha en tillfällig höjning. Alltid när jag försämras så blir höjningen permanent. Varför inte göra som med min Stesolid och bara höja en kortare period? Jag fick tabletter med mig hem fram till på tisdag morgon, sedan (25:e januari) ska jag träffa läkaren igen och tvingas betala 200 spänn för besöket.


Jag har redan maxdos Zypadhera, nu har jag 425 (tror jag) milligram Clozapine. Mig ger vården hästdoser så fort jag råkar avslöja mina röster som bara jag hör. Jag kan tänka mig att köra med en tablett Clozapine extra någon månad eller så, men inte resten av livet. Det eländiga livet. Jag är zombiefierad.


MVH//Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards