Alla inlägg den 12 januari 2022

Av Fester Bestertester - 12 januari 2022 19:06

Det är så lustigt. Min schizofrena hjärna hittade på två organisationer. Den jag arbetar för förkortas I", sedan finns det en ond organisation som vi ligger i krig med och den heter Omnikron. Detta har funnits i mitt huvud i över tio år. Synkronicitet kallas det visst. Covid-19 har en ny variant som slår hårt och den heter Omikron. Vad falls? Tänk om jag haft rätt alla dessa år med diagnosen paranoid schizofreni. Då måste jag genast göra en anmälan till IVO och kräva både upprättelse och ett saftigt skadestånd. Tänk om det intergalaktiska kriget är verklighet och inte frammanad av en sjuk hjärna. Tänk om det är fallet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 januari 2022 18:56

Hörru Staffan; Det går inte att nå dig på mobilen. Är du säker på att du gav mig rätt nummer? Har försökt ringa dig två dagar i rad, men möts av en röst som säger att "abonnenten kan ej nås för tillfället". För inte är det jag som knappat in fel nummer? Jag försöker imorgon också, har jag inte hört av mig tills dess vet du att det blivit fel i kommunikationen oss emellan.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 12 januari 2022 18:47

Begravningsfirman (eller vilka det nu är) tar 15 000 bara för att kremera pappa. Mammas begravning gick på något liknande. Sedan ska boupptecknaren ha betalt, oklart hur mycket. Firman som tömmer mammas och pappas lägenhet ska ha 8000 kronor i betalning. Och så den största utgiftsposten: lägenheten måste saneras då pappa rökte inne och det kan visst kosta ett par hundratusen kronor. Det kan bli så att dödsboet går i konkurs (är det rätt ord?), men att min storasyster och jag slipper betala. Jag som hade bespetsat mig på ett saftigt arv...


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards