Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Fester Bestertester - 7 januari 2022 20:16

Hej. Här sitter jag och skriver från mobilen, jag är på God vän och har det bra. Bosse Rulltårta hade den goda smaken att bjuda mig på två öl, så jag börjar bli härligt full nu. En trubadur är på plats och jag fick gå fram till honom och sjunga "House of the rising sun", en kanonlåt som jag tycker jag gjorde rättvisa. Tyvärr är det lite dåligt med kvinns här, det är mest stammisar. Nåja, jag har det trevligt ändå. Nu ska jag ta lite jordnötter som Fikret i baren bjöd på. Han vet att rå om sina stamkunder. Ha det bra, alla läsare!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 7 januari 2022 17:46

Min stolliga lilla fru fick värma en burk gulaschsoppa åt mig och det var snart avklarat, bara att värma den på spisen. Efter det fick hon dammsuga och skura handfat och toalettstol. Hon skötte sig bra, det blev inga snärtar utdelade. Som belöning fick hon en riskaka att proppa i sig. Hon får ta mig tusan mat nästan varje dag. Jag vet, jag är en mjukis innerst inne.


Nu har jag varsamt lett ned henne i den mysiga källaren och sett till att hon lagt sig på madrassen. "You sleep, no screaming" blev mina ord till henne innan jag släckte och låste dörren. Imorgon tror jag inte att jag orkar med henne, hon får leva på det goda torrfoder hon har i en skål där nere. Jag är en lyckligt (nåja) gift man i mina bästa år. Nu ska jag ha lite egentid med lite punsch och bakverk. Det är jag sannerligen värd.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 7 januari 2022 17:09

Ikväll ska Bosse Rulltårta och jag till bästa stället God vän. Jag har laddat upp med att dricka lite handtvål så man är lite lullig när man kommer fram till puben. Med mig har jag nästan 600 kronor, så visst finns det ekonomiskt utrymme att bjuda någon donna på cider eller vin. Mat blir det ingen på krogen, det är svindyrt. Jag har ätit snabbmakaroner redan, det får räcka för idag. Jag ska bara vända kalsongerna ut och in så är jag redo för utgång. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 7 januari 2022 15:46

Min kontaktperson ringde mig vid åttatiden imorse och berättade att morgonens läkarbesök var inställt. Skönt, då kunde jag ligga kvar och vila/sova. Men lite dålig stil att avboka med så kort varsel. Jag låg och sov till klockan tre nu på eftermiddagen och hade bara mathandling på schemat. Nu är det avklarat och jag har ett tomt schema framför mig, precis som jag vill ha det. Coca-Cola:n är på kylning så snart kan jag läska mig ordentligt. Hoppas det dröjer tills nästa läkarbesök, då jag inte gärna lämnar sängen före lunchtid åtminstone.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 januari 2022 00:40

Nu är det åter natt och jag är hur pigg som helst. Jag sov tills fram på kvällen igår och nu får jag stå mitt kast med insomnia. Har vissa röster, men inte så farligt och jag vet att det bara är mina egna tankar som manifesterar sig som röster. Jag tänkte prova att lägga mig på sängen för att fördriva tiden, men om inte sömnen tar mig på någon timma är det jag som går upp igen. Jag har ett åtagande på morgonen och vill helst ha i alla fall tre timmars sömn.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards