Alla inlägg den 13 januari 2022

Av Fester Bestertester - 13 januari 2022 22:43

Imorgon måste jag till handlaren för att köpa ett paket Bellman, prima cigariller. Tyvärr är det en smula dyrt, 59 kronor för tio stycken. Men jag kan skära ned på lilla frugans matkonto så har jag råd att unna mig lite gott att röka. Jag har cirka ett halvt paket torrfoder i skafferiet, så visst får stolliga frugan mat, om än inte så upphetsande. Men det är gott nog åt henne. En annan måste få unna sig lite av livets goda, det måste ni ha förståelse för.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 13 januari 2022 20:48

Det blev en vända till bankomaten förut för att hämta ut mitt försörjningsstöd. Nu sitter jag här på flera tusen och det känns så bra. Det lutar åt ett besök på bästa puben God vän imorgon. Väl där ska jag frottera mig med mina vänner från asien, Afrika och Sydamerika. Ingen Moderat så långt ögat räcker. De kan gå till sina snoffsiga ställen, så går jag till arbetarehaket God vän. Jag har lärt mig att säga "dra åt helvete" på persiska, ska skoja lite med Fikret i baren. Vad trevligt vid ska ha det, jag och mina vänner. Jag kör på den minsta och billigaste stora starka ölen, det får räcka. Huvudsaken är att komma ut lite och vara social, inte sitta hemma och ruttna. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 13 januari 2022 19:47

På köksbordet har jag två flaskor Alimemazin. De gick ut i november, men det ska nog inte vara någon fara att ta dem. Jag gör vad jag kan för att komma till ro. Jag medicinerar, jag lyssnar på musik, jag kopplar av med Internet, jag snusar, jag röker. Men inget hjääälper. Ta mig faen om jag inte är redo att ta mitt liv. Det kommer jag ju inte att göra, men bara tanken på att jag kan bli befriad från plågor och smärta gör att det går lite lättare att tackla den mörka vardagen. Jag förlorade en syster i suicid, hon tog steget, men jag vågar inte. Vill man bli inlagd är det bara att traska upp till akutenheten och hota med att ta sitt liv så blir man inlagd illa kvickt. Men jag är inte självmordsbenägen i grunden och kommer inte att göra allvar av mina tankar. Men tanken på ett totalt slut lockar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 januari 2022 19:35

Äh, jag tror jag tar och ringer AE, akutenheten. Jag har sådan fördömd oro som inte går över. Har tagit 25 milligram Stesolid hittills men tarvar mer. Fan i helvets skit om läkarna själva åkte på ångest skulle de minsann skriva ut Xanor och annat gött till sig själva. Här sitter jag med minimal dos Stesolid. Men jag kan inte bli inlagd då jag på söndag ska till kyrkan för en liten cermoni och om två veckor gravsätts mina föräldrar. Jag kan inte tillåta mig att krascha innan dess. Jag vill ringa AE och gråta ut, jag vill ha en virtuell kram.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 januari 2022 18:52

Jag får högst ta 20 milligram Stesolid och har redan fått i mig den dosen. Men de hjälper ju knappt! Nu börjar jag fått ont om Stesolid och måste till mottagningen imorgon för en ny skrälldus meds. Att sitta med ångest är fan i mig vidrigt. Vet inte var jag ska ta vägen. Tror jag skulle vilja bli inlagd ett par dagar så jag får landa. Men inte längre vårdtid än så, nej tack. Hade jag bara Stesolid i adekvata doser slapp jag må så här. Fy fanken för läkare som snålar med medicin som faktiskt hjälper.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 januari 2022 00:19

Om jag försvinner från Internet så beror det inte på lättja, det beror på att jag är däng i roten, sinnessjuk och tvångsvårdas på PIVA. Jag försöker hålla mig stark och ha näsan ovanför vattenytan, men det börjar bli kämpigt i överkant nu. Det kommer att bli ett samtal till akutenheten (AE) snart. Jag har lite frågor om röster och konspirationsteorier jag grunnar på. Blir jag inlagd så blir jag, men det får inte ske förrän efter den 27:e januari då mina föräldrar gravsätts. Jag känner att jag behöver prata med ett proffs på psykisk sjukdom och dryfta djupa och allvarliga saker med. Det viktiga att komma ihåg är att understryka att jag inte är självmordsbenägen, annars finns risken att de skickar både ambulans och polis på mig. Det får inte ske, jag kan inte bli inlagd på två veckor. Jag kraschade efter min väns begravning i somras, blir det en repris i år när mamma och pappa förs till sin sista vila? Jag tror tyvärr det.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards