Alla inlägg den 4 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2022 21:49

Tycker ni inte att det börjar bli dags för en ny och farofylld expedition till Vrinneviskogen, denna gudsförgätna plats? Jag är sugen på att fota farkoster och kanske enskilda aliens också, detta med min ypperliga mobilkamera. Skaffning i form av Polarbröd med ost finns att köpa för tio kronor styck och en mugg kaffe fås för samma summa. Det vore bra om ni kunde meddela mig snarast om ni kommer, då jag tänkt att vi drar till skogs i helgen. Dessutom vill jag inte göra för få eller för många smörgåsar. Klaatu barada nikto på er allihopa.


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2022 21:37

Gänget och jag satt och läskade oss på Stortorget, i grönområdet där. Klockan var strax efter ett när en polisbuss kom körandes och naturligtvis stannade den. Ut kom tre snutar och de svinen hällde ut våra öppnade öl på backen. Jag hade god lust att sopa till dem allihopa, men höll mig. Skulle jag slaigt ned tre grisar hade det blivit fängelse. Vidare schasade de bort oss från bänkarna, oklart om de har juridisk rätt att göra så. Nåja, några öl mindre, men ingen i fyllecell i alla fall. Vi gick vidare till Hörsalsparken efter denna otrevliga incident och fortsatte supa där. Kan man säga att matchen mellan oss och snuten slutade oavgjort?


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2022 21:31

Äsch då, boendestödet kommer imorgon bitti. Måste alltså upp strax efter åtta på morgonen och det känns inget vidare. Jag är inte människa så dags, jag måste byta tid. Dessutom vill min boendestödjare utöka tiden med 100% till två timmar i veckan. Det finns inget behov av mer stöd anser jag, men mina ord väger lätt. Jag får göra tidig kväll så kan jag vara uppe länge imorgon istället.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2022 00:06

Efter en förträfflig afton hos min vän är jag nu hemma igen. Han bjöd på starköl som vore han miljonär och jag tog tacksamt emot drycken. Det blev nästan tre hela timmar hos honom och de var förträfffliga på min ära. Han ringde nyss för att kolla så jag kom hem oskadd vilket var falllet. En annan är van vid att studsa mellan huskropparna så jag kom hem helskinnad. Du ska ha ett stort tack, NN, och ett redigt heil und fette Beute. Hell dig, kämpe och må solen stå dig bi i dessa mörka tider. Heil dig, frontkamrat. Hell seger!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards