Alla inlägg den 20 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 20 oktober 2022 23:06

Nu har det ordnat upp sig, jag mår bra igen. Eller bra och bra, det får duga. Det är sällan jag mår bra, oftast inte ens fast jag dricker mig berusad titt som tätt. Har tagit en Stesolid, men har fyra jag får ta. De sparar jag till en regnig dag. Det är bra att ha ett lager att ta av när man känner för att överdosera en smula. Jag har en burk med överbliven Stesolid att dyka ned i om jag så skulle behöva. Just nu lyssnar jag på Led Zeppelin och deras skiva "Prescense", en skaplig platta med bandet. Jag har inga planer på att gå och lägga mig, är inte trött då jag sov till sen eftermiddag/tidig kväll. Jag stannar uppe och lyssnar på musik och dricker folköl. Vi får se om jag får lust att författa något mer, om inte så säger jag adjö i förskott.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 oktober 2022 21:38

Nu sitter jag och Nils-Erik i hans finrum och puffar på Bellman, finfina cigariller. Till det dricker vi whisky av bästa sort och ett och annat glas punsch. Nils-Eriks magasin ligger framme och det bläddras i dem, lita på det. På hans stereo spelar vi Benny Goodman, kungen av swing. Har Nils-Erik och jag gått och blivit swingpjattar, kan man kanske undra. Långhåriga sluskar i illasittande kläder. Ni förstår väl att jag skämtar? Magen har fått sitt, det var en utsökt middag som Nils-Eriks fru tillagat och min lilla toka var med ute i köket och lyckades att inte förstöra den. Nu vet hon förhoppningsvis hur man ska använda ugnen. Det ska bli spännande att låta henne använda den hemma hos mig. Jag tänkte låta lilla frugan göra en potatisgratäng vad det lider. Nåja, det är bryderi för en annan dag. Nu ska Nils-Erik och jag dricka vidare så avrundar jag här. Hej.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards