Alla inlägg den 23 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 22:51

Nu ska vi se om jag minns min rökning de senaste dagarna. Mitt minne sträcker sig bara tillbaka till i onsdags och den dagen, plus torsdagen blev det en ynka cigarett rökt om dagen. I fredags blev det rökfritt, i lördags tre bloss och nu söndag noll cigaretter. Det betyder att jag under fem dygn endast rökt fem cigg och det är fantastist. Jag ska banne mig klippa rökandet rakt av utan pardon. Sluta cold turkey gör jag inte, jag har mitt snus, men visst kommer det att bli jobbigt att sluta ändå. Men jag är beredd att ta kampen mot blossandet. Håller jag mig ifrån giftpinnarna på mötesplatsen imorgon är mycket vunnet och för mig ett steg närmare ett rökfritt liv. Hurra för mig!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 22:40

Fikret i baren visade upp sin sanna fascistiska sida när han körde mig på porten. Mitt skrev var blött eftersom det var fel på kranen inne på toaletten och att jag skullle ha betett mig olämpligt mot damerna på plats är en lögn. Jag frågade endast om jag fick bjuda dem på något att dricka. Okej jag stal en kram från en av dem, men hon visade sig vara en första klassens lesbian. Tyvärr fick jag en släng av magsjuka (aj, aj, Fikret. Du måste diska glasen) och råkade kräkas på golvet. Men jag erbjöd mig att torka upp sörjan, men Fikret blev aggressiv och sa åt mig att gå. Jäkla moderatfasoner! Lita på att jag kommer att bojkotta mini-Hitler och hans jäkla pub. För övrigt anser jag att God vän borde förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 20:16

En i staden välkänd suput har gått bort idag. Det var ingen mindre än "Roland Weissmann" (ej hans rktiga namn). Han var i 70-årsåldern och körde hårt med spånken sedan tidig ungdom. Vidare har han sniffat thinner och lim, detta med en kompis till mig. Säkert har han provat på droger också. Roland tog vad som helst för att få lite lugn i sin oroliga själ. Nu är du i Himlen, Roland och där kan du gå loss på Himlens nektar och kanske lite mjöd. Vila i frid, mannen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 18:35

Jag fick ett ryck härom natten och rakade mig i ansiktet. Mitt skägg såg förskräckligt ut. Jag har extremt raka hårstrån på kroppen (inklusive mitt håriga bröst), så skägget står rätt ut som svinto. Fick börja med att köra med trimmern, sedan hyvel. Resultatet blev som alltid häpnadsväckande. Jag blir tio år yngre i utseendet, jag ser inte längre ut som en slusk. Det är jobbigt att hålla hygienen och rakningen, men nu är jag nyrakad i alla fall. Återstår bara en dusch, vilken jag kommer att ta imorgon. Det blir att sitta och gnida händerna mot ansiktet och känna hur borsten börjar växa ut igen. Gången innan denna rakning var alldeles i början av september, så då förstår ni kanske hur jag såg ut. Jag siktar på att raka mig en gång till innan årets slut. Har jag gått och blivit fåfäng?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 18:17

Idag är en sån dag igen, en dag då jag inte vill gå utanför dörren. Skulle egentligen ha handlat lite livsviktig Coca-Cola och folköl, men det blev alltså inte av. Jag hade ju en frysrätt jag mikrade förut, en Coca-Cola, några folköl och lite chips. Får klara mig på det då. Här sitter jag i bara kalsonger och t-tröja och bara degar. Har inte lust med någonting. Vill bara gå och lägga mig och sova igen. Sugen på att röka är jag också, med si, det blir inget med det. En dag inomhus är en dag utan utgifter. Det är taget.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 00:17

Eftersom jag var på fotboll tog jag med mig ett paket cigaretter. Jag vill inte gärna vara utan dem, det är en trygghet att bara ha dem i fickan. Det blev en cigg innan matchen, en i halvtid (jag fick lämna arenan för det blosset) och en efter matchen. De smakade bra men hade kunnat vara utan dem. Jag slentrianrökte alltså. Jag som var rökfri på fredagen trillade alltså dit tre gånger igår lördag. Det är bara att ta nya tag och stålsätta sig så att söndagen blir rökfri. Men eftersom jag ska bort (hem till herr Hörsel) tar jag med mig ett paket, man vet aldrig hur starkt röksuget blir. Dock ska jag ha en eloge för att jag röker så lite som jag faktiskt gör. Det blir inget helt paket om dagen längre, inte på långa vägar. Vackert så, kanske.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 23 oktober 2022 00:07

Jag är uppe och har det bra. Smuttar på lite god punsch och äter gifflar som det anstår en herreman. Hela huset är mitt och på bottenvåningen, i den mysiga källaren, har jag min lilla tokiga fruga, men henne tar jag bara upp i snitt varannan dag, skulle jag tro. Hon går mig på nerverna med sittt gnäll efter mat, mat, mat! Hon har det så bra med en ständigt påfylld matskål och friskt kranvatten att dricka. Dessutom har hon en jätteskön madrass att ligga och vräka sig på.


Som boende i villa har man inga grannar att störa eller störa sig på och det är bra. Saken är den att jag ofta och just nu spelar musik på hög volym. Det är svängiga toner av och med Benny Goodman och så lite Glenn Miller på det. Det enda som saknas är lite smarriga bakverk, jag får hålla till godo med godsaker av mer blygsamma mått.


Planen för morgondagen är att låta frugan ta en uppfrsikande dusch med kallvatten och rotborste och sedan ställa henne vid spiseln. Hon ska få tillreda sin paradrätt fiskpinnar och till det har jag gott pulvermos. Tänk, jag äter mat av sekundär kvalitet medans min gode vän Nils-Erik njuter av saftigt kött och mustiga grytor dagligen. Om bara min lilla toka kunde lära sig av hans fru vore jag en än lyckligare man.


Nu avrundar jag här, jag ska byta sida på skivan. Ha det bra, allihop.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards