Alla inlägg den 3 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2022 20:01

Min kompis jag ska besöka under kvällen blev försenad hem, så jag har ännu inte kommit iväg. Jag tar med mig ett sexpack folkisar på 2,8 procent, det får räcka för mig. Jag är lite nojig när det komer till fyllor någon annanstans än i hemmet. Rånmördad eller klippt av snuten tänker jag. Nåja, jag har inget på schemat imorgon förutom att köpa en frysrätt hos lokala speceristen. Då gör det inget om timmen blir riktigt sen innan jag är på väg hem igen. Har redan fått i mig några folköl, men har inte fått nog.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2022 19:05

Livet på psyket är eländigt, med bara en TV att sysselsätta sig med (med bara ettan, tvåan, Kunskapskanalen och fyran) om man nu inte har mobil med surf på. Många är de gånger jag varit inlagd och många är de mil jag avverkat som gående i korridorerna där uppe på hispan. När jag är där vill jag bara ut, kunna röka så mycket jag vill och besöka en mötesplats. Och så unna sig lite godsaker som chips och öl, förstås. Men så blir jag utskriven och jag finner mig alldeles förskräckligt trött på livet som fri. Jag blir aldrig nöjd! Nu leker jag med tanken att blott under tredje dagen som utskriven ringa akutenheten, AE och gråta ut. Ibland tror jag mig ha fel diagnos, för läkarna har aldrig träffat rätt vad gäller min medicinering och den är kraftig, tyvärr. Det är urtrist att vandra i korridorerna på sjukhuset, men att sitta hemma och glo är inte mycket bättre det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2022 18:35

Det vore en lögn att säga att jag är smal, jag behöver bara se mig i spegeln för att inse det och helst då från sidan så man verkligen ser hur en stor boll står ut från min kropp och trycker undan min tjillevipp. Men jag har gått ned från min rekordnotering 120 kilo till drygt 87 kilo på kanske ett år. Jag har inte ens försökt att tappa i vikt. Gör jag ett seriöst försök att fortastt gå ned i vikt vet jag att jag kommer att lyckas. Nu har jag bara tolv kilo kvar att gå ned så är jag på min idealvikt. Jag har det fullt upp med mina projekt (tre till antalet om man räknar in mina samtal till akutenheten) men det inspirerar mig bara att försöka hårdare och verkligen ta tag i mitt usla leverne. Smal och rökfri? Hellre det än som det är idag: tjock och nikotinberoende.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2022 18:28

Eftersom det går så bra att vara utan cigaretter om kvällarna när jag sitter hemma och glor inser jag efter mycket om och men att röksuget i mitt fall är psykiskt betingat. Jag tar mig en snus och så är det bra en stund, sedan tar jag mig en ny påse snus och håller så på tills jag går och lägger mig. Det funkar ju! Nu gäller det att frigöra sig från det slentrianmässiga rökandet så kan det bli riktigt bra, det här. Riktigt bra = helt rökfri. Vem vet, större saker har skett. Det är bara den sista biten vilja som saknas, kommer jag tillrätta med den väntar ett storslaget liv, sanna mina ord.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2022 16:43

Jag hankar mig fram på minimalt med cigaretter, det tycker jag är värt något litet i alla fall. Kanske är jag lovvärd i min kamp mot rökningen, skulle hoppas och tro på det. Satans nikotinbegär säger jag bara. I och med att jag är bortbjuden och ska ta några öl under kvällen lär det inte vara slutrökt för idag, men snart kanske jag lyckas uppbåda vilja nog att sluta för gott med joxet. Desa satans satanspinnar! Jag skyller mitt (miss)bruk på klena nerver, det är lugnande att ta sig ett stilla bloss, det är avkopplande. Men jag tror mig kunna leva utan cigaretter och kommer snart att göra ett nytt försök att bli rökfri. Jag ska bara röka upp de jag har hemma. Jag ska bara...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2022 16:13

Jag tar med mig ett sexpack folköl och den enda starkölen jag har kvar och går till en kompis ikväll. Han bor bara några kvarter bort, så det är ingen betungande promenad. Vi ska sitta på hans rum (han bor i gruppboende) och dricka. Själv har han starköl att dricka och det ska han väl kunna unna sig någon gång ibland tycker jag. Tyvärr har han ingen stereo, bara en vanlig radio, men det får duga, ha på lite bakgrundsmusik på låg volym. Någon TV har han heller inte och det är mindre bra, men han har inte råd att köpa sig en. Jo, råd har han, men han får inte, då han har förvaltare. Om mindre än fyra timmar drar jag iväg, det ska bli skoj.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards