Alla inlägg den 5 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2022 22:10

Hej på er alla glada. En annan fick loss tretusen från soc och omsätter dem i rask takt i starköl och det på bästa stället God vän. Alla är här, trots att det är mitt i veckan, men det är ju lillördag så det må vara förlåtet. Det blev ett samtal till min bästa vän Bosse Rulltårta, men han var inte på, han ville sitta hemma och bli dammig, medans jag svänger en bägare eller två på stadens bästa uteställe. Jag blir kvar tills haket stänger, fattas bara. Jag är beroende av öl och lättsamt umgänge, är det så fel? Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2022 21:41

Alec Baldwin har dömts att betala böter till en av misstag ihjälskjuten kvinnas familj under en filminspelning. Det är det andra fallet jag kommer på och det första är Brandon Lees dödsfall efter en liknande incident. Jag trodde i min enfald att filmskaparna använde låtsasvapen och om inte lös ammonution. Det verkar märkligt att avfyrade vapen ska ta liv, har de ingen koll alls? Någon har ju laddat vapnen, vem kan det vara? Jag tror inte på någon konspiration, men är förbryllad hur saker som denna dödskjutning kan äga rum. Våld och ond bråd död är häftigt på film, inte i verkligheten.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2022 21:23

Jaha, då hamnar jag hos kronofogden. Det är min sjukdom jag skyller allt på. Den fick mig sparkad från jobbet och förtidspensionerad, nu jäklas Makten med mig igen. Jag har fått två påminnelser om varor jag köpt och pängarna skulle vara säljaren tillhanda den första och andra oktober. Jag var ju för fasen inlagd större delen av förra månaden, hur skulle jag kunna betala räkningarna då? Fy fanken att hamna hos kronofogden för en struntsumma. Jag vet, det är mitt fel alltihopa, men ändå. Jag är ju en trasig själ som behöver hjälp med det mesta. Kan jag konsultera konsumentrådgivaren eller något liknande och åberopa psykisk sjukdom? Betala räkningarna kommer jag att göra, frågan är bara när.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2022 19:23

Min kompis är med i Jehovas vittnen och de har än en gång gjort framstötar för att få honom att leva som ett riktigt vittne. Kompisen både röker och dricker och har varit satt under press tidigare. Droppen som fick bägaren att rinna över (denna gång) var att en älstebroder sagt åt honom att han måste lägga om sin livsstil för att få återse sin mamma.


Kompisen ringde mig roesenrasande och pratade illa om JV (Jehovas vittnen) och att han slängt alla deras skrifter, men även sina båda biblar. Det där med biblarna tycker jag var synd, men hans nyfunna inställning (igen och igen) till JV var goda nyheter en trist höstdag.


Han är både lynnigt och ombytlig så nästa vecka kan allt vara glömt och han är ett vittne åter. Vi får se, men jag skulle tro att oddsen är låga på det. Detta tyckte jag var helfestligt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2022 18:23

Det händer (men inte ofta) att jag drömmer mig tillbaka till gamla romanser och fantiserar om vad som skulle kunnat hända om man bara skärpt till sig och lägrat kvinnorna i fråga. Just nu tänker jag på dig, Tekla och undrar var du blev av. Har inte sett dig sedan innan sommaren 2003 då jag flyttade in i nuvarande lägenheten. Vem tog du som make, hur många barn har du och vad jobbar du med? Det händer att jag minns de gamla goda dagarna, speciellt om nätterna när jag inte kan sova. Då drar jag lite försiktigt i minisnabeln och svävar iväg som på moln. Tjejer, varför försökte ni inte hårdare att snärja mig? Jag var ju en niopoängare. Tyvärr var jag ute efter tiopoängare, jag skulle hela tiden hitta något bättre, någon snyggare. Det hände aldrig och nu sitter jag här ensam. Blarrrgh!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2022 18:08

Gänget och jag satt på bänkar på Stortorget och läskade oss med nyligen inköpt dryck. Med oss var Jacktjuven, tyvärr. Men jag kan inte mota bort honom, då de andra i gänget tycks gilla stolpskottet av någon anledning. Förbi gick två afrikanska afrikaner som tagna ur en humortidning och Jacktjuven reste sig upp och ropade på dem. De kände varandra, det ante mig då han hänger med löst folk. Afrikanerna kom fram till oss, men jag höll mig på behörigt avstånd tills dem gått, man vill ju inte åka på A.I.D.S eller något annat otrevligt. Nåja, snart drog de och vi var åter kungar av parken. Tänk om en afrikan bestämmer sig för att äta upp mig, stycka mig och koka mig i gryta. "I'm white, you be nice" tror jag inte skulle funka att säga. Nej, det etniskt homogena är det enda rätta på parkbänk, såväl som på arbetsplats och hem. Det är sann mångfald, det.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards