Alla inlägg den 14 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2022 19:37

Den fryntliga skådisen Robbie Coltrane har idag gått ur tiden. Han är för evigt känd från två James Bond-filmer (främst Goldeneye) och Harry Potter-filmerna. För att inte tala om deckarserien "Cracker". Fortsätt att underhålla i Himlen, kör ditt race så blir allt bra. Jag lyfter på tupén och tar en tyst minut till din ära, Cobo. En i dubbel bemärkelse stor skådis har somnat in och lämnat oss andra kvar på jorden i saknad och sorg. Amen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2022 18:26

Idag har det varit fullt upp. Var till speceristen och konditorn och spenderade lite pengar. Gifflar, biskvier och potatisbakelse blev det. Mums! Handlade lite mat åt frugan, hon får läckra fiskbullar i tomatsås (tror jag bestämt det var), riskakor och Frolic, hundarnas och djungelvildarnas favoritmat.


Har utfodrat lilla frugan och själv avnjutit en god ärtsoppa som min lilla toka fick värma åt mig. Nu har jag knölat ned frugan i den mysiga källaren och är ensam herre på täppan. Naturligtvis har jag gått loss på godsakerna, biskvierna smakade prima. Lyssnar på jazz och bara njuter av livet.


Frugans avfallshink är tömd och innehållet nedspolat i toaletten (urk!) och hennes matskål är till brädden fylld med hundarnas favoritkäk nummer ett. Jag är så ömhjärtad att jag saknar ord. Nej, nu ska jag fortsätta äta och dricka (prima punsch) gott och spisa musik utan störande inslag. Jag riktigt rår om mig själv.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2022 18:08

Nu sitter jag och mår dåligt. Har kroppsliga symptom, närmare bestämt från hjärtat. För ett par år sedan mådde jag jättedåligt under cirka ett års tid, jag trodde jag var döende. Snacka om att det frestade på mentalt. Nu har jag obehag och smärtor i hjärttrakten och mellangärdet igen. Dessutom stickningar i vänster hand. Jag finner ingen annan råd än att ringa AE (akutenheten) och gråta. Tänk om det är hjärtat... Då har jag rökt och druckigt mig till tillståndet. Jag vill inte dö, jag är för tusan bara 54 år gammal. Visst vet jag att hjärnan kan lura en rejält och frammana allsköns symptom, men tänk om det är på riktigt denna gång. Upphör bloggen att uppdateras vet ni att jag tagit ned skylten. Jag är rädd.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2022 17:35

Min påminnelse från ett inkassoföretag är fixad. Jag ska inte betala för varorna igen, bara straffavgift, påminnelseavgift. Vidare har jag till den 22:e på mig att betala. Jag som trodde det var samma sak som kronofogden, det var det inte. En tyngd föll från mitt hjärta, nu är jag glad igen. Detta måste firas och jag gör så med några starköl. Nu får det vara bra med att beställa varor över Internet, så här kan jag inte ha det. Nåja, slutet gott, allting gott. Jag som trodde att jag fått betalningsanmärkning på mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2022 17:26

Det blev ingen sittning på parkbänken idag för mig. Jag var alldeles trött och gick till Systembolaget och hem med ölen jag köpte där. Efter det var jag tvungen att gå till mataffären då det var tomt i kylskåpet och det tog emot. När jag kom hem var jag helt slut och hamnade på sängen ett par timmar. Nu har jag piggnat till och går strax och hämtar mig en starköl. Det frestar på att vara berusad varje dag. Jag hoppas det bara är trötthet jag känner, så jag inte dragit på mig något virus av något slag. Kanske blir det parkbänken imorgon, det vet man aldrig. Jag har ända till halv tre på mig att komma iväg till Systembolaget. Hoppas ni har det bra, Viggar'n, Mannen med militärkepsen, Skäggiga mannen och alla andra vapendragare.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 14 oktober 2022 00:04

På grund av yttre omständigheter, force majeure, har jag inte lyckats betala två räkningar. Jag var ju för f*n tvångsinlagd på hispan under nästan hela september, varav första halvan av tiden som inlåst på den psykiatriska intensivvårdsavdelningen. Hur ska jag förväntas betala mina räkningar då undrar jag. Jag må ha krafter, men mina räckte inte till denna gång. Nu sitter jag klarvaken och oroar mig över morgondagen då jag måste ta kontakt med ett inkassobolag. Jag är i händerna på rovkapitalister och gillar det gör jag absolut inte. Tack för att ni berövade mig en god natts sömn, era banditer. Jag har god lust att ringa akutenheten och beklaga mig. Och ett tack går till Sunes fina ord om mig som person. Eller inte. Dra helvete!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards