Alla inlägg den 13 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 21:03

Jaha, då har du hamnat i kronofogdens klor, X. Det var bara en tidsfråga. Betala nu dina räkningar och svälj stoltheten. Förresten, du har ännu inte betalat medlemsavgiften till UFO-Norrköping, se till att fixa det också när du ändå har plånboken framme. Jag tycker inte synd om dig. Du sitter och beställer prylar för glatta livet, när sedan räkningarna kommer använder du dem till toalettpapper. Rätt åt dig. Här har du en med full koll på sin ekonomi och sina inköp. Jag är svag för sötsaker och stark dryck, men köper inte för mer än jag har råd med. Är lite av en punsch-fantom som du kanske vet. Men jag ser alltid till att göra rätt för mig. Betala och se glad ut, det är enda vägen ur trasslet.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 20:21

Jag har fått inkassokrav på två artiklar jag beställde från ett välkänt företag. Först missade jag att jag fick räkningarna, alternativet är att jag missade att klicka i pappersfaktura. Fick påminnelse och min syster som sköter min ekonomi betalade dem men en eller två dagar för sent. Vad göra? Jag fick två telefonnummer att ringa, så imorgon måste jag upp skapligt och greppa luren. Jag som aldrig missat en räkning förut har satt mig i sk*ten ordentligt. Hoppas att Qliro ser att jag redan betalat räkningarna på sin datorskärm. Det är bara att plocka fram skämskudden och invänta morgondagen, så kanske det hela reder ut sig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 20:00

Jäkla Systembolag att inte ta in min favoritöl Löwenbräu Oktoberfestbier. Som den smakar, det är min favoritöl alla kategorier, utan tvekan. Den är dyr, kostar 23 spänn per flaska, men den är värd pengarna. Tittade efter den imorse men den fanns inte på hyllan och inte heller ute på lagret. Jäklar! Det fick bli några burkar Norrlands djup istället. Det är inget dåligt substitut, men helst vill jag ha "äkta" vara. Löwenbräu är det ingen som kan slå på fingrarna. Möjligtvis Kaltenberg, men den har jag inte sett på åratal, varken som vanlig öl eller oktoberfestöl. Gösser är en annan favorit, men den har väl aldrig funnits som oktoberfestöl. Logiskt, då den inte är tysk utan österrikisk. Jag må vara alkis, men jag vet att uppskatta en god öl när jag dricker den. Ingen handtvål för mig, med andra ord.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 19:15

Tyvärr har jag dåliga nyheter. Jag tycks ha trillat dit ordentligt på rökningen. Attans! Inte bra. När jag var på Mötesplats Helknas skenade jag ut och blossade en sju, åtta gånger. Säg åtta då. Men lita på att det inget mer blir rökt hemma. Det går ta mig tusan inte att låta bli att röka när jag är på mötesplatsen. Anledningen att jag gör det är att det inte alltid är så fasansfullt trevligt där, de andra besökarna kan gå mig på nerverna. Då är det skönt med en paus och dra lite maffiga halsbloss. Sedan är det så smidigt att gå ut, bara att gå till skjutdörren så är man ute i det fria. Oftast röker jag alltså fast jag egentligen inte är sugen. Det måste bli ett slut på rökandet när jag är på mötesplatsen. Det är det enda som står mellan mig och ett permanent rökstopp. När är jag där?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 18:59

Tyvärr har jag tappat sugen och kan inte hitta den någonstans, hur mycket jag än letar. Kan den finnas i sovrummet? På balkongen? Framför TV:n? Vem vet, den tycks ha gått upp i rök. Det blir att sitta slö, slapp och likgiltig framför datorn och dregla. Ja, dregla. Det är den förskräckliga medicinen Clozapine som ligger bakom det. Jämra medicin, den kan till och med förstöra de röda och/eller vita blodkropparna.


Inte blev det bättre av att mottagningen hade stängt idag. Jag gick upp tidigt och bytte ut mina nedbajsade kalsonger (jag blir huggen i skinkan och vill inte exponera mina otvättade kalsonger) och traskade iväg med sikte på Spiranmottagningen. När jag kom dit och ringde på porttelefonen fick jag inget svar, hur mycket jag än ringde. Passade på att smita in när en karl kom ut och möttes av en låst dörr till väntrummet där det stod på en lapp, ett ark att de hade stängt idag. Morsning! Kunde inte min kontaktperson i alla fall ha SMS:at mig om saken?


Nu sitter jag utan en av mina två antipsykotiska läkemedel och försmäktar. Dessutom måste jag upp tidigt imorgon då medicin bara delas ut eller mottages (eller injektion ges) mellan klockan tio och tolv på förmiddagen. En annan är ett vrak så dags. Jag märker redan av min uteblivna dos med knastankar och ovälkomna röster i huvudet.


Äsch, jag dricker ett sexpack folkisar och lägger mig på sängen. Uppe har jag inget att göra. Vi får se om fredagen bjuder på bättre mående än idag. Jag hoppas innerligt att så blir fallet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 18:18

Njutning är bra för oss levande varelser. Det kan vara att äta något gott, göra något man trivs med eller ha sex. Eftersom jag ofta mår dåligt har jag tänkt att masturbera mig frisk. Ta någon timma då och då på sängen med snorren i ett fast grepp. Under onanistunden och framförallt vid klimax frisätts endorfiner. Visst kan jag porrsurfa, men det är så fasligt svårt att hitta något som eggar mig på de olika porrsajterna. Jag lägger huvudet på sängen, blundar och börjar fantisera. Jag tänker på apor ute i det fria, de sitter ofta och tillfredsställer sig helt ogenerat. Nu har jag ingen lust att bli blottare, att dra fram organet bland folk. Men hemma i mitt sovrum gör jag vad jag vill. Vaselinet är framplockat, jag tror bestämt jag snarast provar min nya metod mot dåligt mående.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 18:03

Det blev inget besök på Systembolaget för mig idag, idag heller. Ett ärende tog mig förbi affären, men jag bara traskade förbi. Visst var jag sugen på att smita in och ta för mig av utbudet, men jag höll begäret stången. Nu sitter jag lite halvt och ångrar mig, men gjort är gjort. Visserligen har de öppet till klockan sju, så än finns det tid om jag skulle ångra mig. Men då får jag rappa på, det tar väl en kvart att gå dit. Men nej... Ingen stark dryck idag. Jag vill skära ned på drickandet. Jag har redan haft två fyllor denna vecka, i måndags och tisdags, nu får det vara bra för ett tag. Folköl duga gott.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 13 oktober 2022 17:50

Min kompis har redan planerat för julen. Jag är välkommen hem till honom på självaste julafton. Han får julmat av sin bror och dennes fru, så maten är kirrad. Nu är bara frågan om jag ska ha med mig några starköl eller bara 2,8:or. Det kan bli lite farligt att visa sig ute hos honom berusad, då han bor i ghettot Hageby. Sen vet man ju inte om snuten göra några svep i området. Nåja, vi är två inbitna ungkarlar som ska träffas då vi inga andra har att fira jul med. Tiden går fort och rätt vad det är står julen för dörren. På juldagen går jag till herr Hörsel, det ska bli roligt det med. Jag är inte ensam, jag har ju vänner.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards