Alla inlägg den 22 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2022 23:24

Av någon anledning mår jag som sämst under kvällarna, jag förstår inte varför. Kanske för att det då är en hel del timmar sedan jag medicinerat med antipsykotisk medicin och behöver en påfyllning. Men de ska väl inte påverka ångesten, tycker jag. Mot ångest har jag Lergigan och Stesolid och av dem är det bara Stesoliden som gör jobbet. Jag tror mig lida av GAD, ett ångestsyndrom. Att jag har psykossjukdom är ingen nyhet eller hemlighet, men mot det finns det bra mediciner. Ångesten är värre att bli av med. Den hänger sig envist fast trots mina försök att bli kvitt den. Jag står upp just nu, måste hela tiden vara i rörelse. Kanske får jag trotsa farorna och gå ut och gå ett par timmar. Motion är det absolut bästa mot ångest. Synd bara att jag så ofta saknar ork till att motionera.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2022 22:49

Imorgon hade jag tänkt besöka min gamle vän herr Hörsel i hans sunkiga tvåa. Han är 70 år gammal och är väl snart färdiglevd, redo för graven. Det gäller att passa på att umgås med honom. Umgås, ja... Vi tittar mest på hans TV och springer ut på balkongen för att röka. Fast han bjuder på blaskigt kaffe med sump i, det får man tacka för. Om jag nu kommer iväg, för jag är så förbaskat trött på morgnarna. Äh, jag kan besöka honom vilken dag som helst, han ligger mest i fosterställning framför TV:n. Inte nog med det, jag har tänkt hälsa på honom i jul, på juldagen. Då ska han få sig ett helrör vodka. Vi har känt varandra några årtionden, Hörsel och jag ser fram emot resten av detta årtionde. Vi hörs imorgon, Hörsel. Stadens lataste praktarsel.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2022 01:28

Av någon märklig anledning tappade jag musiken en period. Därför har jag haft en massa gamla godingar på formatet vinyl, men de har jag gett bort pö om pö, som jag inte lyssnat på på länge. En klassiker är Jello Biafra och DOA:s "Last scream of the missing neighbors" och den har jag letat efter på CD:formatet utan framgång. Tur då att Youtube finns. Lyssnar på den just nu och den skivan har jag inte avnjutit sedan tidigt 90-tal. Vad det svänger! Härnäst ska jag leta efter Nomeansno, de har gjort flera bra skivor. Jag må vara en vit, medelålders man, men rocka loss kan jag göra även om musiken skrivits och framförts av anarkister/kommunister. Rock on!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2022 01:15

Ja, ni gynnare, här sitter man nyvaken och allmänt slö i kropp och huvud. Jag kanske lägger mig en stund till, eller så blir jag uppe och dricker lite punsch. Jag har vissa funderingar på att gå ned i källaren till lilla frugan och få henne att fullgöra sina äktenskapliga förpliktelser. Vi får se. Som tur är har jag hela två flaskor punsch att avnjuta och det tillsammans med Benny Goodman i grammofonen borgar för en förträfflig stund. Tyvärr har jag bara kanelsnäckor och Mariekex att ha som tilltugg, men det får duga. Man kan inte leva som en kung alla dagar i veckan. Jag får gå till konditorn på måndag morgon när denne åter slår upp portarna. Hmmm, väcka frugan för sexig stund, eller stanna i herrummmet och läska sig. Både och hinns med. Än är timmen tidig.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2022 01:03

Tyvärr har jag fullt upp i helgen. Idag lördag ska jag till ett visst ställe och möta upp med några kamrater och på söndag hem till herr Hörsel. Jag som inte har lust med något egentligen, men har man lovat så har man. Jag skulle kunna sova bort helgen, men då förargar jag mina vänner och det vill jag ju inte. Åh, nu sitter jag i klistret ordentligt. Nåja, det blir till att kavla upp ärmarna och göra rätt för sig. Herr Hörsel vet jag ju inte hur länge till han kommer att leva, han börjar bli till åren kommen, så det gäller att passa på och besöka honom innan han lägger näsan i vädret. Vad gäller det jag ska göra imorgon kan man se det som ett välkommet avbrott från den dagliga tristessen, men det tar ändå emot. Helst sitter jag hemma och vilar mig, men ibland måste man ta sig för saker. Negativa symptom, någon?


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards