Alla inlägg den 27 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2022 23:15

Här sitter jag vrålhungrig och har inget att äta. Hemöp har varma matlådor att erbjuda och imorgon säljs BBQ grillad kycklinglårfilé med pepparsås och helstekt fläskkotlett med pepparsås. Jag hade tänkt att komma upp ur sängen efter tio då jag måste ta blodprov innan månadens slut. Klockan elva kommer maten till affären, den tillagas i en annan butik. Annars har jag flera dar i rad tänkt handla mat från Spicy hot. Jag får se hur jag gör. En sak är dock säker och det är att jag inte kommer att handla mat från nån pizzeria. Den har jag tröttnat på. Eller ska jag slå till med McDonald's? Vet inte riktigt hur man gör med pekskärmen där, så det blir väl inget av med det. Dessutom måste jag komma ihåg att köpa köttbullar och pyttipanna, det är gott som nattamat. Vad blir det att äta imorgon?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2022 21:55

Jag passade på att väga mig när jag var på Spiranmottagningen. Jag var fullt påklädd, men kan ha varit utan jackan. Vågen visade på drygt 88 kilo. Det är ju toppen, det var inte så fasligt länge sedan jag vägde tresiffrigt. Dock har jag varit nere på 87 kilo, men det målet lär jag nå lekande lätt igen, då jag slutat med chips och öl. När det var som värst vägde jag 120 kilo, så gissa om jag är stolt över min nya vikt, min nya kropp. Tyvärr dricker jag mycket läsk och den sätter sig väl på magen, men jag kan inte sluta med alla onyttigheter på en gång. Ett steg i taget. Mitt mål är att ligga på strax under 80 kilo och det vet jag att jag kan nå. Det är kul att väga sig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2022 21:43

Detta skriver jag från mobilen. Bosse Rulltårta och jag sitter på bästa puben Titans och festar loss. Jag är inne på min tredje öl och tack vare ett litet lån från Bosse kan jag supa mig full. Det kryllar tyvärr av moderater här, men det kan jag ha överseende med. På TV:n visade de ishockey och det tittade jag på med ett halvt öga. Jag är ju ute för att hitta mig ett fruntimmer, inte sitta och glo på sport. Det finns en och annan goding bland besökarna. Jag ska in på toaletten och fixa frillan, så får vi se om jag gör en framstöt. Bosse Rulltårta hälsar till er, förresten. Ah, en pubkväll livar verkligen upp. Bosse Rullltårta är inte främmande för att gå ut imorgon också. Då måste jag förbi soc och hämta en slant. Att festa är mitt liv och öl mitt livselixir. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 27 oktober 2022 21:33

Jag mår lite sisådär. Har oro i kroppen och vet inte hur jag ska tackla den. Något samtal till akutenheten, AE blir det inte. Jag är spik nykter och har inget behov att prata med någon just nu i alla fall. Måendet kan ha att göra med min nya livsstil tänker jag. Det råder öltorka hos mig, jag har druckit min sista öl på länge. Öl är lugnande. Dessutom är jag inne på dag fem som rökfri, blossade senast lördagen den 22:e oktober. Rökning är lugnande. Då återstår det att ta lite Stesolid och se om det släpper, om måendet vänder till det godkända. Jag har en snus inne och hade jag inte haft dem hade jag med största sannolikhet rökt redan. Snus gör jobbet skapligt, det blir uthärdligt att inte röka, men bra mår jag inte av det. Öl och cigg i massor skulle jag behöva för att må bra igen, men har jag slutat så har jag.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards