Alla inlägg den 25 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2022 23:28

De senaste dagarna har jag tagit det lugnt, det har inte blivit en enda ynka liten skärmytsling, så ni förstår väl att jag är riktigt sugen på lite action. Det får bli att hänga lite på RFSL och spana in klientelet. Jag kan gå returmatcher om så krävs. Sköna homosar växer inte på trän, det ska gudarna veta. Helst vill jag ha en ny kille, en som jag aldrig varit på och gärna en yngre och slät gosse som varit stygg och måste läxas/läras upp av mig. Men om jag skulle få en hårig fetknopp på kroken funkar det också. Jag tar allt som kommer i min väg. Åh, om bara natten vore över redan så att min väntan blir lite kortare. Lita på att jag kommer att rycka i dörren till RFSL en minut innan öppningsdags. Jag måste ha en kille, ett kungarike för en skön snubbe.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2022 23:12

Jag har roat mig med att läsa på Viking Lines hemsida och deras utbud i tax free-butiken. Marsipan, salt godis, surt godis och olika sorters praliner med dryck i, till exempel favoriten likörkonfekt från Fazer. Engelsk konfekt har de också och den tycker jag är en höjdare. Jag har föreslagit till två vänner att vi ska åka på kryssning, men inte fått något svar. Man kan ju åka på dagskryssning om man inte vill sova över på båten. Sådan resa har jag gjort flera gånger. Väl på plats i tax free-butiken räknar jag med att få handla två gånger. Första gången fylla korgen med godsaker och stoppa dem i ryggsäcken och andra gången lägga godiset i en plastpåse. Jag orkar släpa med mig en hel del, lita på det. Vidare kommer jag att köpa en flaska Smirnoff och så mycket cigaretter man får ha med sig. Blir resan av kommer den att kosta mig några tusen, men det kan det vara värt. Jag har ju inte varit på kryssning sedan 2008. Hoppas, hoppas det blir av.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2022 23:02

Saken är den att jag snart fått i mig två liter Coca-Cola Zero. Jag har tidigare lovat att sluta med läsk, men att göra det samtidigt som jag lagt av med rökat och spånken är mig övermäktigt. jag tog ett återfall, men det är bara att ta nya tag. Det viktigaste är trots allt att vara rökfri, sedan kommer ölfri på andra plats. Lite läsk måste jag få unna mig tycker jag. Som tur är har jag verkligen bestämt mig för att få till en förändring. Det kommer att kräva mycket viljestyrka och jälvaranamma, men det ska gå. Jag vill bli rökfri och jag kommer att bli rökfri.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2022 21:41

Det var fasligt vilket ölsug jag har. Jag ringde Bosse Rulltårta och undrade om han skulle med på bästa puben Titans, men han hade ingen lust. Synd, för jag vill gärna komma ifrån lägenheten lite och dricka lite öl och bli rusig. Han sa att imorgon onsdag passade honom bättre. Nåja, jag kan vänta en dag med att gå på lokal. Jag minns inte om de brukar ha trubadur där på Titans, men har de det ska jag önska "Living next door to Alice", den är asbra. Det lär vara fullt med moderater där, men det får man ta. De har tyvärr rätt att gå på krogen precis som riktigt folk. Jag saknar inte mitt gamla stamställe, där sätter jag inte min fot igen. Jag vill ha lite stil och finess när jag går ut. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2022 18:31

Här sitter jag och dricker vatten. Inte världens roligaste, men har jag bestämt mig för att lägga av med onyttigheterna så har jag. På cigarettfronten ser det bra ut, ännu en dag har snart gått och det utan ett enda bloss. Jag rökte tre cigg i lördags, sedan dess inga. Jag ska ta mig fanken klara att bli rökfri en gång för alla. Vidare köpte jag inga folköl i mataffären idag. Öl har jag slutat med, de är ett minne blott. Ett ljuvligt minne blott... Det känns ömsom roligt, ömsom oroligt med ett totalstopp vad gäller öl och bloss. Hur länge kan jag härda ut? Okej, jag erkänner; Jag köpte en tvåliters-Cola idag. Jag kommer att dricka av den, men inte ösa i mig. Läsken kanske jag inte kan sluta med, vi får se. Men visst är jag duktig?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 oktober 2022 01:14

Mitt mående svajar. Jag lovade kanske för mycket tidigare under kvällen. Det kanske räcker om jag drar ned på godsakerna? Jag dricker 1,5 till 2 liter Coca-Cola Zero om dagen och kanske sju, åtta folköl. Saken är den att jag sitter hungrig och sugen på mer än mat, nämligen godis och glass. Jösses, hur ska detta gå? Äh, man vänjer sig nog. Däremot måste jag fylla magen med något när den inte längre får läsk och öl i mängder i sig. Lite fil eller yoghurt hade jag tänkt att ha hemma och dricka av när det som just nu kurrar i magen. Jag vill verkligen sköta mig, men att avstå från njutning är svårt. Och min långa resa mot att bli "ren" har bara precis börjat.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards