Alla inlägg den 2 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 2 oktober 2022 20:19

Tyst med dig, jag lyssnar efter röster som visst bara jag kan höra. Det är mummel, det är viskningar, det är skrik, det är ordrar och befallningar, det är farligt jox med andra ord. Jag har försökt dricka mig lugn, nu återstår att ringa mig lugn (till AE) och gå ut och vandra. vad annat har jag att ta till?


Det är bedrövligt att må som jag mår. Detta efter bara drygt två dygn i frihet. Är jag världens mest schizofrena människa? Ingen medicin har hjälpt fullt ut och inte har jag ork att på egen hand ta hand om mina tillkortakommanden och brister. Jag som knappt kan gå på toaletten utan hjälp.


Jag får väl smocka i mig en handfull Stesolid och hoppas att de levererar fullt ut och sänker mig. Jag trivs bäst i medvetslöst skick, när jag sover djupt. Fy, usch och blä!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 oktober 2022 19:22

Jag lyssnar på Teh Biatless som min saliga farmor kallade dem. En pooopkvartett från smutsiga Liverpool med två fantastiska låtsnickare och två habila backupper på trummor och gitarr. Ob-la-di-ob-la-da, det är rena poesin på min ära. De flörtade med droger som heroin och LSD och skrev låtar om det rackarns otyget. Jag tänker på "Lucy in the sky with diamonds" och "Hapiness is a warm gun". Dessutom fick låten "With a little help from my friends" kritik för textraden "Mm, get high with a little help from my friends". Finge jag barre lyssna på ett band så väljer jag Teh Biatless nio gånger av tio. Den tionde gången blir det Motörhead. Musik är finkultur, det.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 oktober 2022 18:40

Sedan en längre tid har jag velat regga mig på Svenska spel för att köra några rader Stryktips i veckan och även roulette. Hade tänkt testa Martingale-systemet och se hur det går. Det ska visst mest vara nybörjare som sysslar med sådant, men jag är ju nybörjare. Frågan är bara om man kan förlora en massa pengar och slå i taket, så att säga. Vid varje förlust fördubblar jag insatsen. Det är kul med spel och jag är sugen att prova lyckan. Kanske den för en gångs skull står mig bi.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 oktober 2022 18:21

Enligt bibeln så är söndagen vilodagen och det beaktar jag. Jag har inte varit utanför dörren idag, men jag hade inga ärenden och kände mig en smula trött, så jag stannade inne. Men inte gick det eller går någon nöd på mig. Jag har Ballerinakex och potatisbakelser och dessutom god punsch att skölja ned bakverken med. Jag sitter i mitt herrum och bara njuter. Jag ska bara dricka upp det jag har i glaset så tar jag mig an mina sysslor, läs vård av liten fru. Hon ska få bära upp sin bajshink upp i huset och tömma den i min klosett. Sedan ska jag få en avkopplande thaimassage, vilken slutar med stimulans av mitt kön. Åh, vilken dag.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 oktober 2022 17:56

Det var ett stukat IFK Norrköping som flög upp till Sundsvall i nordligaste Sverige för att möta hemmalaget GIF Sundsvall. Men de behöll lugnet och tron på sig själva och slog tillbaka tabelljumbon Giffarna med tre mål mot ett. Två fina mål av Christoffer Nyman och en bicykleta av Jacob Ortmark räckte, det gjorde inget att man till slut släppte in ett mål. Nu har man en hel del poäng ned till de tre förhatliga sistaplatserna och jag tror de grejar det, att de blir kvar i Allsvenskan. Härliga IFK!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 2 oktober 2022 15:20

I vanlig ordning tog mina starkvaror (nästan) slut. Tur då att man har en bra kran att handla av när det är röda dagar. Jag ringde Goran förut och beställde en hela brännvin, det ska bli gott. Groggvirke har jag hemma redan och chips likaså. Jag skippar parkbänken idag, det är ruggigt höstväder ute. Stackars mina polare som är hemlösa. Det blir en lugn och fin fylla på egen hand och det utan att behöva oroa sig för snuten. Om nu inte grannarna ringer dem för att jag spelar hög musik. Goran, nu kommer du hit!


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards