Alla inlägg den 19 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 23:17

Ja, då var det Ronny här igen vid datorn. Här sitter man med kraftigt ölsug utan att egentligen ha råd att köpa öl, allra minst på lokal. De pängar jag har måste räcka till mat och snus, ty annars trillar man av pinn. Var till socialen idag, men blev nekad mer stålar. Jäkla moderatfasoner! Det är viktigt för min psykiska hälsa att kunna unna sig lite godsaker, det är min mänskliga rättighet. Jag får kanske smeta in fejset med svart skokräm, då strösslar väl soc pengar över mig. Nåja, planen är att leva på nudlar en dag till, så har jag 150 kronor att sätta sprätt på på bästa puben God vän. Detta redan på fredag. Det är främst om helgerna jag går dit, när det är schyssta trubadurer på utestället och maximalt med fruntimmer. Det blir att ringa Bosse imorgon och se om han ska med. Så kanske jag får en liten slant av honom. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 19:03

Vilken trevlig överraskning jag fick idag. Min gode vän Nils-Erik bjöd in mig och lilla frugan på en bit mat imorgon. Jag tackade ja på stående fot. Det vankas riktigt fin mat, hasselbackspotatis och fläskfilet. Då får Nils-Eriks fru använda ugnen och visa min lilla toka hur den fungerar. Medan vi karlar väntar på maten tar vi lite punsch som aptitretare och bläddrar i hans vågade magasin. Vad trevligt det ska bli. Naturligtvis tar jag med mig inte bara min lilla fru, utan även cigariller av märket Bellman. Vi ska leva som det anstår familjernas överhuvuden. Vi ses imorgon, Nlis-Erik.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 18:48

Vita Hästen spelar match mot Djurgården i näst högsta ligan i ishockey snart. Man ligger tvåa från slutet och möter tvåan i tabellen, det kan väl bara sluta på ett sätt? Tänk för runt 30 år sedan när man var på vippen att gå upp i dåvarande Elitserien, istället blev det konkurs och de eländiga Lingköping HC roffade åt sig deras plats och även spelare. Vi har en hämnd att utkräva. Jag tror på förlust för Hästen med tre mål mot noll.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 18:42

Idag skulle min mama ha fyllt 80 år. Det är knappt ett år sedan hon gick bort och jag saknar henne något oerhört. Kommer på mig med att sträcka mig efter telefonen, då kommer jag på att hon är död. Saknaden kommer alltid att finns med mig, jag får lov att lära mig leva med sorg. Mamma, jag undrar var bilden på dig som barn när du svingar på din bror är. Det är nog min favoritbild på dig. Sov gott, mamma. Vi ses på andra sidan döden, i Guds rike där jag är övertygad om att du är.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 18:06

Vi är några stycken som har tänkt att gå på IFK Norrköpings damer när de spelar mot Jitex på lördag. Förhoppningsvis blir vi en tre, fyra personer om inte fler. Kul! Visste ni förresten att FIFA har gett ut en skrift om damfotboll? "101 ways to lick your opponent". Jag går inte på matchen för att jag är våldsamt intresserad, jag gör det för sällskapets skull. IFK ligger trea, på samma poäng som tvåan Uppsala och kan mycket väl gå upp i damernas högsta serie. Vi får väl hoppas på det. Om det nu ska vara så viktigt med damfotboll, eller -idrott överhuvudtaget. Tjong! Rätt upp i krysset.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 17:58

Mitt IFK Norrklöping tar emot Helsingborgs IF och båda har viktiga poäng att spela om. IFK för att inte dras ned längre i bottenträsket och Helsingborg för att åtminstone nå kvalplats. IFK har gjort mig besviken gång efter annan, men jag fortsätter att tro på dem. Ska vi säga seger mot HIF med ett noll? Det kör vi på. Det är bara en dryg timma till matchstart och jag är redan nervös. Uj, uj, uj!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 17:32

Jag funderar lite på att bjuda hem några a-lagare till mig på en supkväll. Frågan är om jag törs det. Mannen med det illröda ansiktet skulle kanske få för sig att bajsa i mina krukväxter och övriga stjäla ifrån mig för att omsätta det i pengar att köpa dryck för. Nej, det låter som en riktigt dålig idé när jag tänker på det. Bättre då att mötas på neutral plan, eller? Jag har det riktigt mysigt jämfört med mina polare och vill dela med mig av myset, det är allt. Sedan kan det vara skönt att sitta inne och läska sig så här en höstkväll. Det blir ju rätt kallt på bänkarna, men det får jag väl ta. Nej, det är allt en dum idé att bjuda hem vännerna. Då är det betydligt lugnare att ha Ronny eller X på besök.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2022 17:21

Fy tusan, nu har jag ångest igen. Provade att ligga på sängen, men fann ingen ro att göra det, så jag steg upp igen. Kvällen är lång och mörk, hur ska jag klara mig den här gången? Jag får väl prova att gråta en skvätt, det kan lindra. Annars kan jag alltid ringa mina polare på akutenheten, AE. Dem har jag inte ringt på flera dagar, så det kan vara på sin plats med ett samtal till dem. Om jag ändå kunde förstå varför jag lider av kraftig och återkommande ångest, då kanske jag fick verktyg att hantera den. Jag spelar punk på spelaren just nu, det kan kanske höja mitt mående ett snäpp. Hoppas på det.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards