Alla inlägg den 1 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 1 oktober 2022 21:12

Just nu lyssnar jag på KISS och deras "Creatures of the night". En toppenskiva av de musikaliska vindflöjorna KISS. Helt plötsligt blev heavy metal populärt och bandet styrde bort från den eländiga discon de tidigare plågat oss med. De började spela riktig hårdrock när det åter var populärt. Men skivan jag lyssnar på är superbra, de är verkligen begåvade Gene och Paul. De har gjort minst åtta förstklassiga plattor, vackert så. Ack om man ändå kunde åka tillbaka i tiden och ge dem smisk på rumpan för att ha flörtat med disco och allt fjanteri som hör därtill.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 oktober 2022 21:05

Tanken är att jag ska köpa en klocka för strax under 60 000 kronor. Det kommer jag endast ha råd med om jag får en skuld återbetalad från en kompis. Då är jag uppe i tre lyxklockor. Det finns inget rationellt med att köpa en tredje pjäs, jag följer hjärtat och dess nycker. Kan man vänligen med bestämt be om att få sina pengar återbetalade av en som sitter med förvaltare? Kanske om jag lägger mig till med hotfull röst och retorik att det går vägen. Jag ligger ute med drygt halva summan för klockan, en Breitling, och vill så gärna ha den. Så mycket att jag är villig att avbryta vänskapen med min (så kallade?) kompis.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 oktober 2022 20:23

Åter sitter jag rastlös vid datorn, vilket jag gör oftare än rekommenderat av Socialstyrelsen. Det blev att lägga sig en stund, men oron tvingade upp mig som så många gånger förr. Vad göra? Inte ringa akutenheten i alla fall, sist jag gjorde det kostade det mig 26 dagars inlåsning. Jag behöver någon att lätta mitt hjärta för, jag orkar inte gå omkring med mer eller mindre  ständig ångest. Jag tror banne mig jag lider av GAD, generaliserat ångesttillstånd.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 oktober 2022 19:16

Här sitter jag relativt tidig lördagkväll och gäspar. Är så in i bomben trött, har väl inte helt landat efter min utskrivning från psykiatrin igår. Där blir det mycket liggande på sängen och den (o)vanan har jag alltså tagit med mig hem. Det blir att gå och lägga sig och knoppa en timma eller två, så här kan jag inte ha det. Jag vill dricka öl, lyssna på musik och surfa på nätet, inte tryna i sängen. Det är ju helg, för bövelen. Så roligt ser livet ut för en medelålders ungkarl.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards