Alla inlägg den 28 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 22:21

Imorgon hade jag tänkt att göra saker. Att gå på fotbollsmatch är bara en av alla saker jag har inplanerat. Därför ska jag försöka komma i säng skapligt ikväll/inatt. Godiset jag köpte häromdagen gav mersmak, det blir ett återbesök i den butiken för mer gotter. Sedan ska jag handla hamburgare på ett för mig nytt ställe. Köper den största och den minsta. Kör alltså även en minsting i fall jag nu inte skulle bli proppmätt på den stora. Det fungerar att mikra burgarna om jag skulle bli tvärmätt och inte orka äta upp allt på en gång. På söndag har jag tänkt att besöka stadens lataste praktarsel herr Hörsel för lite kaffe och en film, då Hörsel tittar på minst en film om dagen. Puh, vilken helg!

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 21:26

Jag grunnar på att gå till ett hamburgerhak jag aldrig varit på förut. Nämligen Bastard burgers nere på stan. Då vill jag ha den största jag hittade i utbudet, en Dubbel Luleå med bacon. Den innehåller 240 gram kött och hela sex skivor ost. Bacon också, som namnet skvallrar om. Kommer jag upp skapligt imorgon köper jag mig nog en sådan. Jag ska bort imorgon, men behöver inte vara på plats förrän klockan halv tre, så jag hinner traska ned på stan och sätta i mig burgaren. Jag är ytterst svag för hamburgare och kan tänka mig att betala uppåt 200 spänn för en maffig tingest. Det är annat än tråkiga kebabrullar eller vattnig falafel. Burgers FTW!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 20:59

Nej, Ronny, jag följer inte med dig på puben ikväll. Jag ligger i soffan och tar igen mig efter en dag med mycket dryck. Men imorgon kväll hänger jag gärna med. Ska träffa glada gänget nere på stan imorgon förmiddag och är väl hemma vid fyrasnåret skulle jag tro. Jag har så att jag kan bjuda dig på en öl, men bara en. Det ska bli kul att sitta inomhus och dricka, jag är mest van vid att läska mig i Guds fria natur. Gå och lägg dig så du är pigg och nyter imorgon. Ring mig om jag inte ringer dig. Tillsammans har vi kul.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 20:42

Ingen mindre än Jerry Lee Lewis har somnat in. Den pedofilanstrukna artisten gjorde massor med bra musik, bland annat låtarna "Somwhere on the westcoast" och "Great balls of fire". Han var jämngammal med Elvis Presley, men kände betydligt rockigare än den vilt juckande Elvis. Vila i frid, mister Lewis.

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 20:17

Pengar har jag, men inte så mycket. Jag hade hoppats på att gå på bästa puben Titans både fredag och lördag, men var tyvärr tvungen att prioritera mat. Det blev några paket nudlar och Soldatens ärtsoppa bland annat. Men jag har pratat med Bosse Rulltårta och han är på imorgon. Då ska vi på lokal och festa, lita på det. Att gå ut och roa sig sju dagar i veckan har jag inga pengar till, bättre att kraftsamla för en kväll och bli rejält berusad än att vara salongsberusad två dagar i rad. Om man nu inte skulle ta och ringa polaren Hasse Promille, han sitter väl och dricker just i detta nu. Honom kan jag bomma en slant av och omsätta den i ljuvlig öl. Vi får se hur jag gör. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 19:48

Imorgon är det en vecka sedan jag rökte sist och det är utomordentligt. Fabulöst! Inget rökt i söndags, i måndags, i tisdags, i onsdags, i torsdags och idag fredag. Jag är banne mig värd något gott att äta efter att ha späkat mig i snart en vecka. Jag ljög om jag sa att det går lätt, att det går av bara farten. För det gör det inte. Begäret är djupgående, men sakta men säkert beträder jag stigen som leder till ett totalt rökstopp och följer den ända tills jag otvivelaktigt kan utbrista i ett "jag är rökfri". Jag är 46 dagar från mitt rekord och det ryker nu i höst, var så säker. Vem vill röka sig till KOL och lungcancer? Vem vill slänga ut 68 spänn på ett cigarettpaket och bokstavligen elda upp pengarna? Inte jag i alla fall. Rökfri, smaka på ordet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 19:36

Min gode vän Nils-Erik kommer hem till mig imorgon på lite fika, punsch, cigariller och bakverk. Jag har redan varit hos konditorn och köpt kakor och bakelser så det räcker och blir över för oss båda. Vi kommer att slå oss ned i soffan och fåtöljen i herrummet och väl på plats ska min lilla djungelvilde få ge oss äkta thailändsk massage. Vad trevligt vi ska ha det. Jag bjuder på pain riche med vällagrad ost och starkt kaffe, det blir ingen lagad mat för i alla fall mig. Nåja, jag kommer att äta mig mätt på godsakerna jag införskaffat. Min dörr är alltid öppen för dig, Nils-Erik. Du är väl emotsedd.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 28 oktober 2022 19:10

Glada gänget och jag satt i Hörsalsparken och läskade oss. Vi hade en utomordentlig sittning med mycket öl och många goda skratt. Tvärr var bänkarna rätt blöta, så det frestade på att sitta ned blöt om baken. Nåja, inga snutar kom förbi och vakterna kan inget göra åt att vi sitter där vi sitter. Själv drack jag åtta burkar medelstark öl och de smakade verkligen bra. Alla var där, Mannen med det illröda ansiktet, Mannen med militärkepsen och Skäggiga mannen var bara några av förmågorna som dök upp. Vi tjoade och levde om, men antastade inte vanligt folk eller de som till äventyrs var i parken samtidigt som oss. Vi vill bara vara ifred och dricka, det är allt. Nu är jag hemma igen och har öppnat en öl till. Planen är att ses åter imorgon, jag är vid Systembolaget när de öppnar.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards