Alla inlägg den 24 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 24 oktober 2022 23:51

Nyheten att du beslutat dig för att leva sunt slog ned som en bomb från klar himmel, som en blixt. Eller vad det nu heter. Det är starkt av dig bara att lägga av med rökandet. Lägger du av med spånken också är du att skatta lycklig. Läskeblask borde du inte ha så svårt med att sluta med. Det hör ungdomen till att dricka sådant.


Själv både röker och dricker jag, men jag håller det på lagom nivå. Lite punsch när andan faller på och cigariller till kaffet och/eller punschen. Men inte dagligen, jag är ingen nikotinist, utan håller det på en nivå som är acceptabel.


Tänk vad pengar du sparar, X. Då blir mitt råd, eller ska vi kalla det krav, att du betalar in medlemsavgiften till UFO-Östergötland. Du tycks ha "glömt bort" att göra det. Snart vadar du i sedlar upp till knäna. Lycka till!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 24 oktober 2022 23:38

Saken är klar, jag har bestämt mig för att göra mig av med mina gamla fula ovanor. Allihopa, rakt av bara. Sluta röka, sluta med snacks, sluta med läsk och sluta med öl, folköl och starköl, båda två ska väck. Jag käner mig riktigt taggad inför uppgiften och tar mig an den med liv och lust. Att vara rökfri ska nog gå bra, men visst saknar jag (har varit rökfri i två dagar) blossen och den avkoppling de skänker mig. Vidare kommer jag att sakna fyllan och det förhöjda stämningsläge den ger mig.


Men satsa för all del inga pengar på att jag kommer att lyckas, för jag vet att jag brukar knäa under vikten av abstinens. Rätt vad det är slinker jag ut för en cigarett trots relativt litet röksug. Men tar jag ett återfall börjar jag om på ny kula. Den är alltså inte huggen i sten, min avhållsamhet.


Jag går in i det hela fylld av förtroende och skulle jag åka på ett bakslag har jag i alla fall kraftigt dragit ned på joxet. Ett trefaldigt leve för mig. Hurra, hurra, hurra!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards