Alla inlägg den 9 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 21:23

Idag har det bara blivit blask att dricka, ett par sexpack folkisar. Vaknade tidigt och drack en öl till frukost och den gav mersmak. Efter den har ölen rullat i rask takt nedför min strupe och jösses vad bra den smakade. Men jag fick ju inget rus, det är ju det jag vill åt. Ett tag var jag på vippen att ringa min kran Goran och beställa en platta riktig öl, men en titt i plånboken gjorde att jag slog det ur hågen. Nu är söndagen snart över och jag har alltså inte druckit en endaste liten droppe starkt. Det ska jag ha en eloge för, inte sant? Men tänker minsann gå till glasbanken imorgon och nappa åt mig ett knippe gudagod dryck. En dag utan starköl må väl vara hänt, men två? Skulle inte tro det, va'?


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 19:21

Nu är jag tillbaka på bloggen, det är Anna-Fia från E-tuna här igen. Här är allt bra, förutom att min katt pissar utanför lådan ibland och nu senast i min säng. Fast doften märks inte av så fasligt mycket efter en hel dag med den i näsborrarna. På killfronten ser det bra ut, jag dejtar en assnygg kille som heter Massoud och som har rötter ifrån Libanon. Han är inte bara snygg att se på, han är bra i sänghalmen också. Men vi har ett öppet förhållande, så jag får hänga med killar så mycket jag vill och klickar det mellan mig och någon annan så går vi hela vägen, så att säga. Igår var ja ock Carro på Statt och festade till det lite. Det gick jättebra, jag hamnade på ett hotellrum hyrt av en företagare från Götet. Vi hade vild och ohämmad sex hela natten lång. Nu har jag ont i rumpan, men det var det fan värt. Innan hösten är över hade jag tänkt dundra ned till Norrköping och träffa gänget där. Det är alltid kul att träffa grabbarna där. Nu ska jag ta mig en sider så får vi höras någon annan gång. Hare!


MVH/Anna-Fia

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 18:55

Jag kommer att byta telefonoperatör från Telia till Tele2 och kommer få nytt mobilnummer. Synd, för det jag har är superlätt att komma ihåg. Vill du ha tag i mig så hänvisar jag till min fasta telefon en period, tills jag får mitt nya SIM-kort på plats. Jag håller på och skriver ned de viktigaste numren på papper, men några lär jag glömma, därför detta inlägg. Inte vill du väl gå miste om mina dagliga samtal om allt mellan himmel och jord?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 18:40

Jaha, jag har druckit upp nästan hela flaskan punsch jag öppnade efter maten idag. Det smakade bra och jag drack på, så har det fortsatt. Blev helt plötsligt snacksalig och då ringde jag min gode vän Nils-Erik och pratade bort en stund. Allt var bra med honom, han och hans fru hade ätit en bit mat och han satt i sitt herrum precis som jag.


Vi förlorade oss i konversation som rörde allt ifrån hur man bäst tuktar en argbigga till Europeiska arbetarpartiet och dess storhet. Vi beslutade att författa en insändare var till lokaltidningen där vi belyser valfusket som låg bakom partiets kräftgång i de senaste valen. De med lite förstånd röstar på EAP, inte sant?


Vidare lovade Nils-Erik mig och min stolliga lilla fru en bastant måltid i veckan som kommer, vi är välkomna till honom med fru. Det blir tjälknöl och potatis, där har vi något för min lilla toka att lära sig tillaga. Men jag är realist och inser att hon aldrig kommer att komma upp i min väns frus klass vid spiseln.


Det enda som saknas mig är ordentliga bakverk inhandlade hos lokala konditorn, men oroa er inte, ty jag har Ballerinakex i skafferiet. Men inte går de upp mot potatisbakelse och biskvi. Det får jag se till att handla imorgon. Jag tror bestämt att jag ska ha ett öppnat paket punschrullar i kylskåpet också, det ska jag se mig om efter.


Denna söndag blev storartad och vet ni vad? När jag tömt min punschflaska har jag en till att dricka av. Jag ser till att alltid ha det hemma, så man har något gott att ta som en avec. Nu önskar jag er alla en trevlig vecka.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 16:20

Tjena! Idag har jag gått en match mot en kraftig karl i min ålder. Han ligger utslagen på min säng och jag passar på att skriva lite från telefonen. Han var stor och stark, men jag fick honom i ett benlås och malde ned honom på ort och ställe. Han kved och bad om nåd, men det eggade mig bara mer. Vi var överens om ett kodord om någon av oss skulle fått mer än vad vi tålde och jag valde ordet marsipantårta. Han yppade aldrig det ordet, så jag tog för mig av honom, jag fick min vilja igenom. Jag ska titta till honom och se hur det är med honom. Mina grepp är fruktade och min kropp fortsatt villig. Bzzz, zoink! Jag dras mot hans rumpa, jag kan inte hjälpa det.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 16:06

Jag tog mig en runda i jakt på tomburkar, men de var få och sällsynta. Vi är några stycken som tampas om burkarna, tänker främst på kinesen med den sinnrika gripklon. Det verkade som att han och resten av stadens burksamlare redan gått ett svep när jag var ute, för jag hittade inte många burkar. Fick ihop nio stycken, mer var det inte. Det räcker inte till något annat än två, tre karameller från plockgodishyllan. Men jag shoppade inte, jag sparade slanten. Om fem dagar har jag åter råd med en öl om jag skulle hitta tio burkar om dagen. Det ultimata vore att på regelbunden basis få en dusör av er läsare, men ni verkar inte hörsamma mitt rop på ekonomisk hjälp. Jag får gneta på och spara alla pängar jag kan så jag har till några öl på bästa puben God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 15:31

Det blev att plocka upp lilla frugan i huset för lite kvinnogöra. Hon fick börja med att dammsuga och resultat blev gott. Sedan ställde jag henne vid spisen; "Makaroner and falukorv, you cook".


Efter en stund tittade jag till korvskivorna och de var färdiga, nästan knaperstekta som jag vill ha dem. Pastan smakade bra den också, alldeles lagom kokad. "Good wife. Now you eat" sa jag och räckte över en korvslant till henne, vilken hon slukade i ett nafs. Det var inte slut där, hon fick en sked makaroner med chilisås på. Vad jag är omtänksam.


Sedan ledde jag in frugan i badrummet, det var dags för att väga sig. Kvinnors vikt talar man inte om, men jag kan säga att den var lagom till hennes ringa längd. Sedan blev det en klatsch på rumpan och ned i källaren med henne.


Nu pustar jag ut med ett glas punsch. Har inget mer jag behöver göra idag, så jag kan tömma hela flaskan om jag så skulle vilja. Åh, min lilla toka, om du kunde visa framfötterna så här varje dag vore jag än lyckligare.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 9 oktober 2022 15:16

Åter har jag slarvat med min medicin. Det kan vara därför som jag ofta mår dåligt tänker jag. Trist att vara beroende av medicin, jag vill inte riktigt inse att jag är sjuk. Det är inga snälla piller jag tar, de stökar till det rejält i huvudet och min främsta biverkning är dreglande. Förr var det mest på natten jag märkte det (dyblöt kudde), numera inträffar det även i vaket tillstånd. Jag har gått från att vara en smärt adonis till ett uppsvullet mongo med dregel i ansiktet. Tro fan att jag vill slippa medicinerna. Får gå ut i köket och kolla mina medicinpåsar för att se när jag sist medicinerade. En till mig, en till papperskorgen. En till mig, en till papperskorgen...


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards