Alla inlägg den 8 oktober 2022

Av Fester Bestertester - 8 oktober 2022 23:58

Jag hade en trevlig afton på puben med min vän Ronny som så ofta förr. Vi var på ett ställe kallat God vän och kvällen förlöpte väl. Vi fick vad vi ville ha i alkoholmängd och hade konversationer med inte bara övriga stammisar utan även flera fruntimmer. Tyvärr kissade Ronny i byxorna, då rök chanserna att få till det med det täcka könet tyvärr, men förståeligt. Det blev ingen fyllemat, då det inte finns några nattöppna ställen inom rimligt avstånd, men jag har prima knäckebröd hemma. Det duga gott. Vi får hoppas att Ronny byter till rena kalsonger lagom tilll nästa helg så kanske vi kör en favorit i repris. Jag säger som Ronny: vem vill sitta hemma och mögla då man kan träffa folk från hela världen på God vän? Inte jag, i alla fall.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 8 oktober 2022 21:59

Min apodos (färdigförpackade medicinpåsar) pausades inte under min senaste inläggning, så jag har flera rullar hemma vilka jag tar ifrån. Fick en doshöjning Clozapine, men vet inte vilken rulle jag ska ta ifrån. Nåja, jag smackar i mig som en westernhjälte skjuter från höften; Viss medicin får jag i mig, om än inte full dos. Det är ett hårt jobb att vara svårt psykiskt sjuk och försöka leva ett någorlunda normalt liv. Det börjar bli dags för kvällsmedicinerna, men tror jag skjuter lite på dem. Saken är den att jag blir så förbaskat trött av dem och jag känner inte för att däcka än på ett tag. Ni andra, normala människor, får ha en fortsatt trevlig lördag så hörs vi imorgon eller senare på bloggen om jag kommer på något att skriva om. Ha det bra, mina virtuella vänner.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 oktober 2022 21:46

Just nu rullar jag och Bosse Rulltårta hatt på bästa puben God vän. Bosse var gentil för en gångs skull och bjussade på två stora öl. Perfekt, då jag endast hade en mindre summa på mig. Alla är här, God vän-chilenarna, Muhammed, Ismedin, Fikret (så klart) och Wladimir. Hela världen möts på God vän, det är unikt i stan, denna segregerade nazihåla. Jag ringde herr X för att höra om han ville med, men han tackade nej i vanlig ordning. X har det lite svårt med folk, det får man tänka på. Själv njuter jag av sällskapet och så klart även den goda ölen. Delades det ut Nobelpris i öltillhandahållning och servering vore Fikret en klar vinnare. Klart bättre öl här än på stadens övriga Moderatpubar. Nu släpper jag telefonen, det finns en brutta jag spanat in som jag ska bjuda på en Sider. ha en fortsatt trevlig kväll, alla.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 8 oktober 2022 19:20

Det blev ett restaurangbesök med syrran, hennes man och deras dotter i eftermiddags. Det var en lite mindre turkisk restaurang, det var intressant att prova på. Portionerna var väl tilltagna och ville man så ingick soppa som förrätt. Jag slafsade i mig allt på nolltid och till det drack jag en lättöl. Tack för uppvaktningen på min födelsedag och tack för maten! Nu är jag trött så här efter käket intagits, men vi får väl se om jag lägger mig en stund på slafen. Tack för presenten också, det höll jag på att glömma. En skiva med stora idolen Svullo. Finemang!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards