Alla inlägg den 5 mars 2022

Av Fester Bestertester - 5 mars 2022 21:32

Jag är inne på min näst sista starköl och har smak på mer. Därför kommer jag att ringa min pålitliga kran Goran och beställa en hela vodka och en platta öl. Lika bra att ta i ordentligt när man ändå är i farten. Han har rätt humana priser och levererar alltid till dörren. Jag förbannar mig själv för att jag alltid handlar för lite alkohol till helgerna, men är glad att jag har en pålitlig kran i alla fall. En platta öl och en hela Wyborowa, det får det bli.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 5 mars 2022 18:59

Jag kokade en kanna kaffe och till det hade jag så kallade hallongrottor inköpta hos min lokala specerist. Jag stack emellan med lite punsch för lite extra piff på tillvaron. Jag blev helnöjd och fick i mig allt kaffe och halva förpackningen kakor. Efter det gick jag loss ordentligt på punschen och nu är flaskan snart uppdrucken. Det får bli en tur till Systembolaget på måndag morgon, förrådet måste fyllas på. Imorgon har jag planerat att köpa mazariner, det har jag inte ätit på ett tag. Klart man måste få unna sig lite godsaker som hushållets huvudfigur. Nu blir det att lyssna på Glenn Miller, alla sinnen ska få sitt kvantum ikväll.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 5 mars 2022 18:13

IFK Norrköping var piskade att vinna dagens match mot Varberg för att gå vidare från gruppen. Och man lyckades! Trots underläge lyckades man vända genom två mål av Christoffer Nyman, det sista kom i 86:e minuten. Hurra! Reprismöte väntar i Allsvenska premiären. Att missa att ta sig vidare från gruppen hade varit ett stort fiasko, nu är man fortsatt på jakt efter cup-seger och spel i Europa. Härliga IFK!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 5 mars 2022 18:00

Åter har jag legat på sängen och slappat hela dagen. Har inte haft ork med något, jag orkade inte ta mig till affären. Bra då att jag redan hade Coca-Cola, folköl, cigaretter och pyttipanna hemma. Har bara varit nere på gården och rökt, det är allt. Jag finner ingen motivation att göra något, vill bara hoppa ned i slafen igen. Stackars mig, imorgon måste jag handla lite mat. Hoppas på lite ork då istället.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards