Alla inlägg den 14 mars 2022

Av Fester Bestertester - 14 mars 2022 22:21

Nu är goda råd dyra, jag har gjort av med alla mina pengar. La de sista slantarna på en liten fylla på bästa puben God vän. Det får bli en vända till soc imorgon och gråta ut. En liten slant borde de kunna sticka till mig. Åh, tänk om man hade samma goda ekonomi som Bosse Miljonären Rulltårta, då vore det fest varje dag. Öl är mitt livselixir, jag behöver ha lite i blodomloppet titt som tätt. Bara jag får till några konserver och färdigrätter blir jag (nästan) nöjd. Inte kan väl soc låta en stackare som jag svälta? Jäkla Moderatfasoner på dem i så fall. På fredag kanske jag har råd att gå på krogen igen, men ska jag tvingas göra det på fastande mage? Hit med några tusenlappar, soc! På stört!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 14 mars 2022 22:15

Jag hade turen att träffa på en samlare, en riktig "hoarder" för att skriva på svengelska. Han är intresserad av mina "Gigant", en tidning om superhjältar och jag hade tänkt sälja dem för fem kronor styck. Har kanske 20 tidningar och det skulle innebära en hundring rätt ned i fickan. Hoppas han köper dem alla, för själv har jag inget intresse av dem, inte ens som samlingsobjekt. Jag har rivit lite i min samling och kanske missade jag några album, får väl göra en raid till i mina gömmor. Tidigare har jag samlat på TV-spelstidningen Super Play och hittade en köpare via lokaltidningen. Vilken tur att jag inte slängde dem! Någon hundring eller två kan mina finaste tidningar säljas för, men rariteterna vill jag behålla, de ska nästa generation få ärva av mig. Kul att någon serieintresserad får ta del av min samling.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 mars 2022 19:06

Nu har den börjat jäklas igen, min CD-/DVD-spelare i datorn. Den är extremt känslig. Jag tycker inte att jag tar på skivans "spelningssida" och putsar skivorna med en putsduk. Bzzt, bzzt, bzzt! Aaarrrgh! Det lutar åt att jag får lämna in datorn och få spelaren utbytt, det är något allvarligt fel på spelaren. Då blir jag utan dator några dar, men det fixar jag. Jag blir störd när skivorna hackar och sitter bara och väntar på nästa bzzt när det går att lyssna på skivorna. Inlämning, eller så hivar jag ut sk*ten från fönstret.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 mars 2022 18:59

Jag lider av polydipsi och potomani. Hela tiden måste jag ha något att dricka. Har snart druckit upp en 1,5-litersflaska Coca-Cola Zero och efter det går jag in på folkölen. Har två sexpack i kylen och kanske dricker jag upp alla dem ikväll. Egentligen borde jag sättas in på antabus, men vill kunna dricka mina 2,8:or hemma på kammaren. Det är ett missbruk jag dras med och det stör mig något oerhört. Jag vill sluta dricka, men kan inte göra så.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 mars 2022 18:22

Det är snart en vecka sedan jag handlade starkt och funderar på att göra om bravaden imorgon. Vill ha en liten fylla så här i veckan, det gör väl inget? Hade tänkt köpa sexton burkar Bellman så har jag till en fylla två dagar i rad. En annan kan inte dricka lika mycket som till exempel Hasse Promille, men det är ju bra, då skonar jag plånboken. Fick ett sug efter att ha sett Mannen med militärkepsen sitta på stan och läska sig. Ja, sexton öl, så får det bli.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards