Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 23:10

Kämpen bortom Atlanten är tillbaka och det med besked. Det är vår allierade, vår vän Max Byce som hört av sig efter en längre tids radiotystnad. Han låter meddela att han kämpar på för Saken så gott han kan. Han handskriver pappersark och delar ut till befolkningen i sydvästra USA där han befinner sig. Han låter meddela att UFO-USA upplever en enorm tillväxt och att de dagligen får nya medlemmar.


Det är främst grannarna på uppställningsplatsen för husvagnar och -bilar som får ta del av hans skrifter, men titt som tätt beger han sig in till staden i sin gamla Cheva och delar ut lappar i främst villaområden. Han gör det utan en tanke på sin egen säkerhet.


Max Byce är ett föredömme. Om han bara kunde skaffa sig ett arbete skulle han slippa leva på så kallade food stamps och skulle kunna plöja ner mer pengar i organisationen. Lita på att han gör vad han kan, jag tvivlar inte en sekund på honom.


Kämpa på, Max. Idag USA, imorgon hela världen!


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 21:23

Jag har aldrig lärt mig att betala räkningar över Internet. Det verkar superkrångligt. Innan jag insjuknade i schizofreni betalade jag mina räkningar själv med bankgiro. Bara att fylla i ett papper och sedan lägga på lådan. Nu är jag lat och min storasyster betalar mina räkningar. Fick ett meddelande från henne att jag bara har 6000 kronor kvar på kontot. Illa!


En kompis har förvaltare och jag hjälper honom ekonomiskt tills han istället får god man. Han är skyldig mig 14 600 kronor. De pengarna skulle jag behöva som läget är nu. Jag har kanske inte råd att låna ut 600 spänn i veckan som jag har gjort en tid. Då blir han väl topp tunnor rasande, men då får han bli det. Jag måste ha råd att leva själv.


En annan är förtidspensionär och har det ganska knapert. Det jag kan skära i är cigaretterna, men jag har redan gjort det, faktiskt. Röker max ett halvt paket om dagen. Något jag definitivt inte har råd med är systembolagsvaror. Synd, för jag gillar att vara full.


Om kompisens ärende ändå kunde komma upp i rätten (förvaltningsrätten?) så att jag kan få tillbaka mina pengar. Jag vill hjälpa min kompis, men är mina pengar slut så är dem. Det måste han ha förståelse för.


Jag är i knipa!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 20:52

Jag har lyssnat på musik sedan jag kom hem. Det har blivit lite Metallica och The Toy Dolls och just nu spelar jag en liveskiva med Motörhead, "Everything louder than everyone else". Härlig rock'n'roll och en skvätt punk. Lemmy må ha varit drogmissbrukare, men vilken styv snubbe han var. Det bara osade rock'n'roll om honom. Hade han levt idag skulle han ha fyllt 77 år. Oj, vad tiden springer iväg. Tror jag ska spela bandets sista album (förutom en samling med bara cover-låtar) "Bad magic" härnäst. Rock on, baby!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 18:23

Arne Weise sket så det small, Hitler trodde det var bombanfall.

"Patetisk · högstämd, gripande, rörande, känslosam, fylld av patos, lidelsefull; högtravande, melodramatisk, svulstig".


Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 17:45

Jag är på jakt efter vågade magasin med karlar för andra karlar i. Ni fattar, vad? Är sugen på "Big city leather boys" från 70- och 80-talet och den tyska tidningen "Mein Arsloch" från 1988 och framåt. Jag är villig att betala en större summa för dem. Är det någon läsare som har dem liggandes och vill sälja, så skicka ett PM. Ibland orkar jag inte med brottning, då kan jag bläddra i tidningarna. Ibland söker jag inspiration och då vänder jag mig åter till tidningarna för tips och idéer. Ska bli kul att se om denna efterlysning ger resultat.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 17:13

Jag var hos konditorn idag och köpte mazaränger, potatisbakelse och hallongrottor. Jag ska precis till att börja äta dem och till det har jag min favoritdryck punsch. Det är viktigt att få unna sig lite godsaker, speciellt när man som jag är en högt uppsatt person. Jag är mannen som blivit publicerad i Motala Vadstena-tidning och FIB Aktuellt. Jag är lite förmer än de flesta och behöver få unna mig av livets goda. Frugan blev inte lottlös hon heller, hon mumsar i skrivande stund på ypperligt knäckebröd och till det dricker hon iskallt och gott kranvatten. Nu tar jag mig ett glas ljuvlig punsch och kör igång en 78:varvare på grammofonen. Adjöken.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 17 mars 2022 00:02

Jag hade tänkt att köpa mat från ett asiatiskt ställe kallat Spicy hot idag. Så värst het är inte maten, inte ens om man väljer de rätter med en chilifrukt efter namnet. Men gott är det, det ska Gudarna veta. Jag hade tänkt mig den första rätten på menyn, Panangcurry med biff eller kyckling och jag kör på kyckling. Till det en portion vårrullar, två ynka stycken. Jag sitter med svåra matfantasier med bara knäckebröd hemma. Blir att gå och lägga mig snart så skuttar jag upp ur sängen på morgonkvisten och går ned till matstället i rask takt. Jag är trött på kebab, jag vill ha riktig mat.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards