Alla inlägg den 27 mars 2022

Av Fester Bestertester - 27 mars 2022 23:08

Det blev en heldag hos min Gode vän Nils-Erik med bihang. En mustig gryta med syltlök och morötter i serverades. Till den kokt potatis, den bästa råvaran. Nils-Erik och jag läskade oss med lite whisky i finrummet medan fruntimmerna stökade runt i köket. Mannen i mannens rum och kvinnan i kvinnans rum.


Bordet dukades upp med diverse godsaker, där fanns även knäckebröd, något jag försöker äta dagligen. Men det var inget alldagligt med rätten jag bjöds på, den var storartad. Alla fyra åt så det stod härliga till, min lilla stolliga fru åt två potatisar och tog lite av resten av grytan också. Jag får väl sätta henne på kattmatsdiet veckan som kommer. Det får inte bli för mycket av det goda, då blir hon obstinat och krävande. Den gyllene medelvägen är alltid bäst.


Efter måltiden slog Nils-Erik och jag oss ned i hans sköna fåtöljer. Det vankades fotmassage och är det något min fru är duktig på är det att ge massage. Betänk att hon levt som professionell hetär i sitt klibbiga djungelland.


När vi skulle hem blev det med taxi, jag hade spenderbyxorna på. Vi var hos värdparet i flera timmar och Nils-Erik och jag drack mer än en hel flaska punsch, lite whisky och två stora glas konjak. Lita på att jag var tillfredsställd när det var dags att bryta upp.


Nästa gång bjuder jag på mat, Nils-Erik. För du gillar väl vidbränd falukorv och sladdrig pasta? Det är vad min toka till fru klarar av att laga. Hursomhelst, ett stort tack till dig och din donna, Nils-Erik.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 27 mars 2022 18:40

Det blir en lugn hemmakväll för mig idag. Jag har letat fram några stronga filmer jag ska titta på, bland annat några regisserade av ingen mer än Gerd Fistulator, mannen som ÄR experten på killfilmer. Den första filmen jag ska se är "Killar som gillar del 1". En fartfylld produktion med mycket hårda tag och brottning. Efter den hade jag tänkt se "London Leatherboys", en klassiker från 90-talet. Med mig i TV-soffan har jag en grogg, analpluggen och vaselin. Skönt hårda filmer lättar upp en annars trist dag. Och imorgon öppnar RFSL igen, då ska jag beställa hem en kille. Jag vill brottas varje dag.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 27 mars 2022 17:50

Jag säger som den gamle författaren om ångest. Jag har för fasen ångest varje dag. Det spelar ingen roll hur mycket Stesolid jag tar, joxet försvinner ju inte. Jag känner för att dunka huvudet i väggen och skrika i högan sky. Tog precis en Stesolid, men den skänkte ingen lindring. I stunder som denna vill jag bara ringa akutenheten, AE och gråta ut. Men jag vet så väl att man inte ska ringade dem om man "bara" har ångest. Men vad ska jag göra? Jag kan inte ligga på sängen, jag kan inte sitta stilla på en stol, jag kan knappt stå upp. Fy fanken för ångest. Det är lätt det värsta symptomet av de alla.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 mars 2022 00:04

Nu har jag kommit hem efter en helkväll på krogen. Jag gick därifrån med pengar på fickan, det var ovanligt för att vara mig. Det var tunnsått med brudar, men då sparade jag en slant, då de oftast behöver smörjas med några cider eller glas vin. Jag snackade lite med God vän-chilenarna, snacka om att vara stammisar. I baren var Fikret på sitt allra bästa humör och bjussade på gratis jordnötter. Stort tack, mannen. Det bästa var ändå att Bosse Rulltårta bjöd mig på en öl, det var ett tag sedan. God vän stänger klockan ett i natt, men jag valde alltså att gå hem i förtid. Bosse Rulltårta gick hem samtidigt med mig och vi lovade varandra att göra om kvällen inom en snar framtid. Nu ska jag gå och lägga mig, jag är lite vingelbent. Fikret, lita på att jag kommer tillbaka och det snart.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards