Alla inlägg den 22 mars 2022

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 22:17

Glad i hågen gick jag till Systembolaget för inköp av goda, dyra droppar. Hade främst tänkt mig Kaptenlöjtnant och punsch. Men döm om min förvåning när någon Kaptenlöjtnant ej stod att uppbringa. Jag haffade en i personalen och slyngeln sa att den ej tillverkades längre. Ska man inte kunna handla sig en god likör utan att regimen sätter käppar i hjulen? Jag fick nöja mig med en falska punsch och en flaska Xanté. Nåja, mig går det ingen nöd på, men visst saknar jag drycken jag förgäves letade efter. Jag är upprörd och har precis hällt upp ett rejält glas punsch för att lugna nerverna med. Var ska det sluta? Anarki, kaos och ödeläggelse kanske.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 19:19

Naturligtvis var jag på Systembolaget när de öppnade för dagen. Personalen brukar stå och välkomna en in. Först trodde jag att de gjorde så för att vara artiga, men de kollar bara upp en, så att man inte kommer in berusad. Jag köpte tio burkar Norrlands djup och de satt fint, kan jag lova er.


Gänget och jag gick till en lång bänk, den är säkert 20 meter lång (byggd på en "upphöjning") och ligger ett stenkast från varuhusen. Där har vakterna inget att säga till om. Vi störde ingen, förutom kanske med våra skrattsalvor när vi satt där och skroderade.


Som tur var behövde inte Mannen med det illröda ansiktet bajsa idag, men visst drog han av några rökare. Som de stank! Några andra av de som var på plats var Mannen med militärkepsen, Viggar'n och Finske mannen. Järngänget med andra ord.


Det var snutfritt, vi fick vara ifred. Vad skönt, jag gillar inte snutar som bara förstör och låser in. Alla mina öl gick åt och nu är jag hemma igen. Har ett par burkar i kylen, ska dricka dem, sedan blir det sängen. Jag ska ju till Systembolaget klockan tio imorgon, så jag behöver rejält med sömn för att orka upp. Skål i efterskott!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 19:08

Vilket skönt väder det har varit idag. Visserligen har jag hört att ett bakslag ska komma snart, men det är ändå vår ute och vi går mot allt varmare tider. Snart kan jag skippa jackan och gå klädd i bara t-shirt på överkroppen. Jag är inte en sådan som blir deprimerad av mörker och kyla, men jag föredrar vår och sommar. I helgen är det dags att ställa fram klockan en timma, då blir det extra ljust om kvällarna. Snart är det påsk, efter det valborg. Sedan är snart sommaren här. Underbart!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 18:13

Jag har vissa funderingar på att bli med mc igen. Jag har inte åkt på cirka 20 år, så jag skulle behöva några körlektioner på körskola. Eller så sitter färdigheterna kvar. Vill ha en Honda CRF300L Rally, vilken kostar strax under 76 000 kronor om nu mitt minne inte sviker mig. Min kompis är inne på att ta mc-kort, då kan han övningsköra med mig. Han vill ha samma hoj som jag, men jag undrar om han har långa ben nog för att få ner fötterna i backen. Han är liten i växten, till och med kortare än jag. Jag antar att det går att sänka hojen, frågan är om det räcker, då den har hög markfrigång. Jag hjälper honom ekonomiskt och ska få pengar av honom när han blir kvitt sin förvaltare. Med hjälp av pengarna jag får av honom kommer jag att ha råd med en båge. Vrooom, vrooom!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 18:03

Som mest var jag uppe i 120 kilo och då kan ni tänka er hur jag såg ut. Extra illa, då jag är kort. Min mage var enorm och ansiktet plufsigt. Fettet satte sig även på handlederna, kunde helt plötsligt inte bära min fina klocka. Sedan gick jag ned till drygt 100 kilo, men hade fortfarande stor mage. Sedan gick jag ned till 98 kilo och nu väger jag 90 kilo. Magen är fortfarande stor, men den är inte ofantlig som tidigare. Jag märker på byxorna och bältet att jag tappat i vikt. Det är ju finemang. Fortsätter det så här så kanske jag blir av med min diabetes. Större under har skett.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 17:54

Hälften av alla vänner jag har på Facebook är förståndshandikappade. Idioter. Sinnesslöa. Det blir många glada skratt när jag kollar in vad de skrivit. En kille envisas med att ta bilder på snedden och fota sig själv underifrån så man ser hans näshår och snorgubbar. En annan vän lägger mest upp bilder på katter. Många lägger upp bilder på sina måltider, gärna halvätna. Men så intressant. Själv lägger jag mest upp ordvitsar och ett och annat musikklipp. Det är kul med Facebook och extra kul med idioter som "vänner".


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 22 mars 2022 17:42

Det blev en längre runda idag där jag letade efter pantburkar. Vi är flera som letar, som vill göra oss en extra hacka. Jag fick bara ihop elva burkar, det var en besvikelse. Nåja, snart får jag mitt försörjningsstöd, då har jag råd med inte bara mat för dagen utan även till att gå på puben. Jag hade tänkt bästa stället God vän på fredag tillsammans med Bosse Myntsamlaren Rulltårta. Nåja, elva kronor är pengar det med. Lita på att jag kommer att ägna även morgondagen åt burkletning.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards