Alla inlägg den 29 mars 2022

Av Fester Bestertester - 29 mars 2022 22:18

Det blir förlust för Sveriges fjuniga spolningar, vilka är "proffs" i olika lågkvalitativa ligor där de spelar för små lag, eller snarare sitter på bänken för dem. Jag pratar svensk landslagsfotboll. Sverige skämmer återigen ut sig, nu mot Polackenskitar. Naturligtvis har jag stängt av TV:n, jag orkar inte se sk*ten. Adjöss med VM, adjöss med fartfyllda täflingar på den gröna mattan. Sverige är som bäst mediokert, så det är kanske lika bra att de inte kvalificerar sig för VM. Fy! Usch!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 29 mars 2022 18:32

Idag hämtade jag ut kosing från socialen, tvåtusen rätt i näven. Det är tänkt att det mesta ska gå till mat och kanske inköp av kläder, men ni vet väl vad jag kommer att lägga pengarna på? Starköl! Jag dricker upp pengarna, sedan går jag tillbaka till soc och säger att jag är luspank. Klart jag får pängar, man kan ju inte svälta människor i dagens samhälle.


Jag behöver öl i mig för att kunna fungera skapligt. Kanske får jag lägga om strategin för att pengarna ska räcka längre; Sluta gå på puben och istället köpa hem öl från bolaget. Fast någon gång då och då kan jag ta svängen förbi bästa puben God vän och hälsa på Fikret och grabbarna och ta på sin höjd en två, tre öl. Så får det bli. Next stop Systembolaget!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 29 mars 2022 18:22

Min talträngda vän Nisse ringde mig för andra gången förut. Han höll låda om öldrickning och berusningar precis som vanligt. Talk about having a one-track mind. Han sa sig avundas mig, då jag har åtta starköl hemma. Nisse är tyvärr satt under förvaltare och får hela noll kronor av denne. Det är grisigt, svinaktigt, maktfullkomligt. Då blir det att han ringer mig och snackar, allt för att fördriva tiden. Han har det inte allt för roligt där i sitt rum på boendet. Jag skulle också ringa runt till vänner om jag var lika sysslolös som honom. Tjugo över åtta är det dags för nästa samtal. Oh, jag kan knappt bärga mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 mars 2022 17:46

En gång i månaden tar jag blodprov då medicinen Clozapine som jag tar kräver koll på blodet så ine de röda och/eller vita blodkropparna slås ut. Sedan i höstas har jag slarvat med blodproverna och bara tagit dem varannan månad. Håller jag på så här finns risken att vården tar bort mitt Clozapine. Men vad ska jag ta istället? Jag har ju testat de flesta sorter på marknaden och Clozapine är det enda som fungerar för mig. Jag får se till att komma i säng skapligt ikväll så jag orkar upp och iväg till vårdcentralen. Så jobbigt med alla dessa prover.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 mars 2022 17:27

Ikväll är det sista matchen i VM-kvalet för Sverige. Detta borta mot Polen, detta skruttland. Jag är optimist och tippar på seger med två mot ett till Sverige. Sverige har historiskt sett haft det ganska lätt mot polackerna och det hoppas jag håller i sig efter kvällens drabbning. Naturligtvis ser jag matchen berusad, det är så nervöst när man håller på ett lag. Kör hårt, Ingesson, Brolin och Limpar.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards