Alla inlägg den 28 mars 2022

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 22:09

På väg hem från Systembolaget råkade jag på Mannen med det illröda ansiktet. Han satt på en bänk i en av Norrköpings promenader och jag slog mig ned bredvid dhonom. Eftersom han levt på handsprit ett tag bjöd jag honom på en öl från min välfyllda kasse. Han blev själaglad. Själv har jag blivit nojig över snuten och deras trakasserier riktade mot oss törstiga invånare. Därför tog jag mig bara en öl i hans sällskap. Det blev väl en halvtimma på bänken, sedan ursäktade jag mig. Lika bra det, för Mannen med det illröda ansiktet skulle precis till att bajsa i ett buskage.


Väl hemma fortsatte jag på min påse öl och nu har jag gått torrt, jag har fått mitt för idag. Visserligen skulle jag kunna ringa min kran Goran, men så slösaktig ska jag inte vara. Jag måste försöka hålla i pengarna fram till nästa pension trillar in på kontot. Det är knappt att jag har råd att berusa mig sju dagar i veckan. Får spara på maten och leva på nudlar och pasta. Ty ett dagligt rus måste jag ha.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 20:57

Det blev seger för Norrköping Dolphins hemma mot Köping Basket. Oj vad bollarna trillade ned i ringen när de långa gossarna gjorde upp på planen. Segersiffrorna skrevs till 85 77 och tydligen ska det ha varit en välförtjänt seger. Nu är laget klart för semifinal, det återstår att se vilka man får möta. Jag sticker ut hakan en smula och tippar på SM-guld till Dolphins. Jag snurrade till det i mitt förra inlägg, det lag man får möta i semifinal är Jämtland Basket och i en eventuell final ställs man mot antingen Luleå eller Slöddertälje. Rätt ska vara rätt. Vackert gjort av er, lååånga pojkar.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 20:20

Just nu lyssnar jag på en skiva med The Business, "Suburban rebels". Den är riktigt bra, även fast jag redan har de flesta låtarna på CD sedan tidigare. Punk gör mig på gott humör, plus att jag gillar rivig musik. Min resa in i punkens värld tog sin början med Ebba Grön, även fast jag inte är överförtjust i deras sista LP. Jag har lyssnat på och har skivor med de flesta större namnen. Fast måste jag välja att bara lyssna på en genre bidde det hårdrock. Men nu är det punk för hela slanten. Ska efter skivan jag lyssnar på nu byta till något med Cockney rejects. Oi, oi!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 19:42

De långa pojkarna i Norrköping Dolphins ligger under hemma mot Umeå. Det är bäst av fem matcher som gäller så om laget förlorar får de två chanser till att slå Umeå i kvartsfinalen. Detta då man leder med två noll i matcher. Går Dolphins vidare kan de ställas mot ett svårslaget Luleå eller ett lika svårslaget Slöddertälje. Det kan faktiskt vara underhållande med korgboll.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 18:59

Här sitter jag med besvär som jag är rädd för är kopplat till min rökning. Men jag har för helskotta dragit ned till över hälften. Nåja, det gör mig illa till mods att gå omkring med ständig värk eller obehag. Det finns en mikroskopisk chans att det bara är min hjärna som spelar mig ett spratt, det är det jag funderar på att ta upp med vården. Vården? Akutenheten, AE, så klart. Jag har inget bättre för mig, jag ringer dem så gärna. Det är över en månad sedan jag ringde dem, så jag må vara förlåten. Walk a mile in my shoes så får du själv se hur kul det är att vara mig. Nej, nu greppar jag telefonluren och gör mig redo för ett samtal.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 18:07

Jag hade sovmorgon idag, låg ända till klockan åtta på morgonen. Gick ned och skakade liv i lilla frugan och tog upp henne på markplan för en dusch. Det blev kallt och uppfriskande vatten och så gnuggade jag henne med en rotborste. Hon blev fin och nu luktar hon gott också, då jag applicerade deodorant i hennes armhålor. Tömde frugans bajshink gjorde jag också, samt gav henne en rejäl portion Whiskas innan jag låste om henne där nere i källaren.


Själv sitter jag och kopplar av med några glas punsch och spisar musik från mina stenkakor. Grunnar på vad lilla frugan ska få laga till mig. Idag ska hon bara få värma mig en burk fisksoppa, men imorgon hade jag tänkt ge henne i uppdrag att laga riktig mat. Fiskpinnar? Falukorv? Wienerkorv? Det är vad hon klarar av, den lilla tokan.


Jag anser mig vara skapligt lyckligt gift. Det går ju att ha stolliga lilla frugan uppe i huset titt som tätt utan att hon river stället. Nåja, nu ska jag hälla upp ett rejält glas punsch och ta mig en mazaräng.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 17:52

Jag sov alldeles för länge, så det blev försent att gå till mataffären för lunchlåda och att ta mitt blodprov. Nu har jag bara två dagar på mig innan provet måste tas, det ska jag nog fixa. Oftast är jag inte så trött när jag går och lägger mig, men lita på att jag är trött på morgonen eller förmiddagen. Det känns som att jag sover bort mitt liv, men jag ska väl det då. Det är bara att ta nya tag; Försöka komma i säng tidigt och ställa klockan på ringning. Vissa dagar måste jag upp och imorgon är en sådan dag. Tvi vale!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 mars 2022 00:52

Timmen är sen och jag måste upp imorgon. Först ska jag lämna blodprov, sedan handla lunch, vilken anländer till affären klockan elva. Den är populär, är man där vid lunchtid kan den vara slut. Sedan hade jag tänkt att duscha, vilket jag inte gjort på över en månad. Åh nej, fullt upp. Jag som avskyr måsten, jag som avskyr att göra saker. Det bästa kanske är att ta en vaknatt för lägger jag mig nu är jag helt förstörd imorgon bitti. Äh, jag har hela mars månad på mig att ta blodprov, jag kan skjuta på det en dag eller två.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards