Alla inlägg den 11 mars 2022

Av Fester Bestertester - 11 mars 2022 23:24

Jag har ingen lust att gå och lägga mig. Är ångestfri och det känns lyxigt. Lyssnar på Deep Purple och trivs med tillvaron. Tänk, jag som var på vippen att ringa akutenheten, det gör jag inte när jag mår prima. Bang, tjoff, smock! Tvångsvård! Nähä du, det klarar jag mig utan. Är inne på min näst sista öl för kvällen/helgen och när ölen är uppdrucken blir det raka vägen i säng. Jag må må bra, men vad ska jag uppe att göra? Bättre då att sova bort livet, jag är inte självmordsbenägen, men visst är livet ett jobigt jox. Ska bli skönt att möta John Blund och sova bort större delen av lördagen. Ingen ångest, det är storartat!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 mars 2022 20:05

Det finns dryck i mitt kylskåp för en liten minifylla. Sex burkar Bellman närmare bestämt. Jag har smygstartat med några folköl, vill inte dricka upp det goda för tidigt. Klipper jag dem på stört blir jag berusad, men effekten klingar rätt snabbt av. Att jag inte köpte fler öl idag, min latmask. Det innebär att helgen blir vit, tyvärr. Jag mår bäst när jag är salongis, i nyktert tillstånd blir kvällarna så långa, så tråkiga. Ska bara svepa i mig den 2,8:a jag dricker av, sedan växlar jag till starköl. Livet utan alkohol, snacka om dö'trist.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 mars 2022 19:45

Det är returmöte mellan Vita Hästen och Karlskoga. Vita Hästen leder matchen med ett noll och det är ju förträffligt. Matchen spelas i Karlskoga, så vi ska inte förvänta oss en seger. Men bra gjort så här långt av Hästen. Det är hela sjutton poäng upp till laget framför Vita Hästen, så att klättra i tabellen kan man glömma. Det gäller att undvika de två sistaplatserna, det är det viktigast. Och nu ser det ljust ut.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 11 mars 2022 18:39

Motörhead dånar från min skivspelare, just nu är det ett livealbum. Det känns nästan som att Lemmy lever igen när jag lyssnar på skivan ("Nö sleep at all"). Vilket krutpaket han var, vilken sångröst, vilket basspel. Låten "Killed by death" ljuder nu, den hade jag på singel när den släpptes på 80-talet. Motörhead är ett av mina favoritband och Lemmy min favvo-gubbe. "We are Motörhead and we play rock'n'roll."


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards