Alla inlägg den 20 mars 2022

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 23:35

Här sitter jag med svår hunger och fantiserar om mat. Har varit inne på flera affärers och restaurangers hemsidor och det fick snålvattnet att rinna till. Jag ska försöka komma upp skapligt imorgon, så att matlådorna i min affär inte hinner ta slut. Eller så går jag till Spicy hot och köper en rätt och lägger till ett par vårrullar på det. Jag har köttbullar och pyttipanna i frysen, men har gett mig tusan på att inte svulla mer idag. Jag får gå och lägga mig med knorrande mage så får vi se var jag handlar min mat imorgon. Pizza eller kebab blir det inte, jag vill ha riktig mat.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 22:41

Tyvärr går det som varje år trögt att få in medlemsavgifterna för UFO-Norrköping även detta år. Latmaskarna väljer att spendera alla pengar på chips, läsk, snabbmat och starkvaror. Vi står inför ett genombrott i UFO:frågan och behöver medelmmarnas stöd som aldrig förr. Det får konsekvenser då inköp av skaffning till våra expeditioner blir lidande. Ett fåtal ska inte behöva bära upp majoriteten vad gäller betalning av livsmedel. Kaffe är dyrt och bröd och pålägg kostar även det en slant. Utan ekonomisk hjälp går föreningen under och det får inte ske. Lätta på lädret, betala in den där hundringen ett medlemskap kostar. Med er hjälp etablerar vi kontakt med fantastiska livsformer.


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 21:38

Fasen, jag mår inte bra. Har röster och annat jox. Idag är det fyra månader sedan (nästan på timmen) min mamma drog sitt sista andetag. Min mamma, hon som alltid skulle finnas där, någon att ringa och prata med, någon att köpa matlådor till. Både du och pappa är borta och jag har så svårt att acceptera det. När jag går till mataffären passerar jag huset ni bodde i och jag brukar titta på fönstren och se om ni står där inne. Jag fattar fortfarande inte att ni är borta. Det blir kanske ett samtal till psykiatrins akutenhet, jag vill prata av mig. Mamma, pappa, vem ska nu ta hand om mig? Eran bortgång har gjort mig mindre rädd för att själv dö, jag vet ju att jag får träffa er igen i Guds rike, i Himlen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 21:13

I sommar ska jag få 10 000 spänn av en kompis. Han är en besutten herre, men kommer inte åt sina pengar på grund av sin förvaltare. Jag är lovad en större summa i utbyte mot att jag hjälper honom ekonomiskt tills han får god man istället för förvaltare. 10 000 kronor, det kan jag ha mycket roligt för. Men jag kommer inte att shoppa loss eller spela bort pengarna, jag försöker leva så snålt jag kan. Pengarna kommer att gå åt ändå, ty läsk, cigaretter och folköl måste jag ha i mig varje dag. Stort tack, NN, för din utbetalning. Lita på att jag stöttar dig bäst jag kan fram tills du blir med god man.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 19:52

Just nu upplever jag stark rösthallucinos, det är ett evinnerligt mumlande och ett och annat skrik. Blir även beordrad att göra vissa saker. Än så länge vet jag att det går att tillskrivas min psykossjukdom, so there's no danger on the roof. När jag känner att jag börjar spåra ur så blir jag rädd och ringer akutenheten och blir på så sätt uppfångad i ett relativt tidigt skede. Men om jag ger mig ut på staden och agerar på vad De säger åt mig kan vad som helst hända. Skjuten av snuten, till exempel. Det blir att droga ned sig med Lergigan, Stesolid och Clozpaine och lägga mig på sängen. Sömn är livsviktigt för måendet, det vet jag som LPT:ats vid insomnia. Utan sömn kommer symptomen och de gör det inte smygandes, de kommer med full kraft. En god natts sömn är vad jag behöver.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 18:57

Vad de håller på att bråka därborta i Asien. Det är Ryssland som attackerat Ukraina och det är nu ett fullskaligt krig. Låt dem hållas, säger jag. President Putin vill ha ett nytt Storryssland och det kan han väl få ha? Jag struntar i dessa skruttländer, låt dem skjuta och bomba ihjäl varandra bäst de vill. De flyktingar som kommer hit ska återvända snarast nog, så fort kriget avstannat. Det är främst kvinnor, barn och äldre som flyr och inte skäggiga små barn som väller in från vissa andra länder. Riktiga flyktingar. Men svenskt medborgarskap ska endast vara svenskar förunnat. Krig är grymt, men ibland nödvändigt. Tack vare den enorma invandringen till lilla Sverige har vi snart ett inbördeskrig att se fram emot. Vi kommer alla att få uppleva krigets fasor, precis som i Ukraina. Idag Ukraina, imorgon Sverige. Bomba på, Putin!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 17:47

Tjena på er! Jag sitter i Södra promenaden tillsammans med Finske mannen och Mannen med det illröda ansiktet. Tre man räcker, det får som mest plats för fyra på bänken, men då får man sitta tätt intill varandra och då ger bögradarn utslag. Finske mannen växlar mellan starköl och handtvål. Det sistnämnda bör vara bra mot dåliga tänder, men är inget för mig. Jag vill ha riktig dryck. Jag har fem burkar kvar, sedan är jag nollad. Fast kanske kan nån av grabbarna bjuda mig på en klunk eller två. I törstiga gänget bjuder man solidariskt om nån går torrt. Inget regn och inga snutar. Bara trevlig samvaro på bänken. Tjoho!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 20 mars 2022 17:16

Du är förlåten, Bosse, för att du gick på lokal utan att bjuda med mig. Jag vet ju hur kär du är i dina pängar, de är mer värda för dig än sann vänskap. Men fela kan alla göra. Jag hoppas du snarast tar ditt förnuft tillfånga så att jag kan få vara med och festa. Eftersom det ingen pub blev för mig denna vecka har jag lite pängar sparade, så de ska jag blåsa på bästa puben God vän. Du är välkommen, Bosse Rulltårta. Du och din tjocka plånbok.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards