Alla inlägg den 1 september 2021

Av Fester Bestertester - 1 september 2021 20:38

Imorgon ska jag och stenrika Bosse Rulltårta på krogen. Vi ska till stadens bästa ställe God vän och där ska vi se på fotboll, då Sverige möter Spanien i EM-kvalet. Jag har en femhundring på fickan och Bosse Rulltårta sin förmögenhet i plånboken.


Det ska bli kul att träffa hela gänget igen. Wladimir, Fikret och alla de andra. På God vän lämnar man alla sorger bakom sig, där dricker man öl, spelar på Jack Vegas-maskinerna och umgås över rasgränserna.


Jag ska stila lite och beställa en öl på persiska, en fras som han Abdullah lärde mig. Sen hoppas jag att Fikret bjuder på lite chilinötter, han brukar inte vara omöjlig. Och vinner Sverige är det jag som beställer in en sexa Jägermeister.


Sitt inte hemma och glo, kom till puben och rulla hatt. För du vet väl att hela världen möts på God vän?


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 1 september 2021 20:20

Fasen, vad trött jag är på att inget göra om dagarna. Och kvällarna. Jag bara sitter och glor, får inget gjort. Jag är inte kataton, men inte långt ifrån. Orkar knappt göra något längre, förutom att handla lite åt mig och mina föräldrar. Jag sitter och möglar, ruttnar bort! Människan är inte skapad att leva ett liv som mitt, ett innehållslöst skitliv. Men jag orkar inte ta tag i något, får väl skylla på negativa symptom till följd av min schizofreni. Varje dag ser likadan ut i princip och veta att man kanske har 20 år till av samma vara kan ju få vem som helst att få impulser att slänga sig från köksfönstret och landa på skallen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 september 2021 19:39

Ska jag ta mig några starköl idag också? Jag har 22 stycken i kylskåpet och de lockar, det måste jag erkänna. Har inte hållit på med starkvaror så länge efter mitt över två år långa uppehåll så det kanske inte är hela världen om det slinker ner några. Fast jag tänkte kröka till det till fotbollen imorgon, det kanske är lika bra att skippa spånken ikväll, vila levern lite. Jag måste vara uppe tidigt torsdag morgon då jag ska få min injektion vid tiotiden, inte så bra att sladda in en timma försent och stinka av gammal fylla. Står jag emot suget eller inte?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 1 september 2021 17:06

Jag måste springa på toaletten flera gånger när jag är på Mötesplats Helknas. Har lös avföring och ibland diaréer. Är det för att min kropp slappnar av när jag är där? Lite samma som när jag tänder en cigarett, då blir jag ofta bajsnödig och tänker: ska man inte ens kunna ta sig ett bloss utan att bli skitnödig? Det är ett handikapp att vara tvungen att ha tillgång till toalett. En gång har jag gjort i byxorna, en annan gång fick jag dra ned byxorna och sätta mig på huk och låta det spruta ut. Irriterande!


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards