Alla inlägg den 22 september 2021

Av Fester Bestertester - 22 september 2021 23:12

Snoka hamnade i underläge borta mot Sirianerna och jag frukade det värsta: förlust. Som tur (?) var nätade Snoka fyra gånger innan Sirianerna fick in ett reduceringsmål. Det är sådana matcher man måste vinna om man ska vara en guldkandidat, vinna mot lite mindre lag. Tyvärr är det sex poäng upp till tredjeplatsen, så att knipa en Europaplats bli svårt, men inte omöjligt. Jag hejar fram mitt manskap, jag utbrister i ett sassa brassa mandelmassa!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 22 september 2021 18:18

Tjena! Saken är den att jag har en femhundring över och jag tänkte gå till bästa puben God vän och köpa öl för den. Tanken är att gå på fredag, den stora festardagen. Med mig tar jag Bosse Rulltårta, det är alltid roligare att gå två än själv. Fast jag kan roa mig på egen hand, jag kan slå mig i slang med Fikret, Muhammed och God vän-chilenarna. På God vän är man alltid välkommen. Jag ringer Bosse med en gång och hör om han ska med. Råd har han, han är rena rama miljonären. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 22 september 2021 17:10

Ikväll är det fyra fotbollstävlingar. Mitt IFK tar sig an Sirius och det på bortaplan. Vill man slåss om Europaplatser måste det bli seger. Samtidigt i Borås möts Ellos och Malmö FF och där vet jag inte vem jag ska hålla på, då båda lagen ligger före Snoka i tabellen. Djurgården möter Degerfors och där håller jag på Degerfors. Avslutningsvis möter Örebro Östersund i ett riktigt bottenmöte. Jag hoppas på Östersund, det vore kul om Örebro åker ut. Snart börjar det och det blir en riktig nagelbitare.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 22 september 2021 17:05

Det blev en tur till Systembolaget. Jag var hos en kompis som bor på vägen dit och beslutade mig för att ta omvägen till Systembolaget. Det blev hela tretton burkar Norrlands djup, en rätt god öl med lite tryck i. Nu står de på kylning. Ärligt talat är jag inte så sugen, men kommer väl att hälla i mig några bara för att jag kan.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards