Alla inlägg den 11 september 2021

Av Fester Bestertester - 11 september 2021 23:52

I am on the fyller and cannot take responsibility för vad jag gör. Fan, jag var nyss inne på G*nza och beställde lite jox. Jag kan ha tryckt fel och beställt en LP, jag som inte haft en skivspelare på runt 20 år. När jag är full kan det mesta hända och det gjorde det ikväll. Sablar!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 september 2021 23:22

Tjena, kompisar. Jag skriver från luren, så ursäkta eventuella stavvfel. Bosse o jag har haft det trevligt på krogen. Jag hade ett fruntimmer på gaffeln, men hon visade sig vara hatisk mot män, så det blev inget. Ismedin vann 2000 spänn på Jack Vegas-maskinerna, det var väl kvällens höjdare. Nu är vi på bästa snabbmatstället Leon's och tar varsin mosbricka. Bosse är dö'full och har kissat på sig. Jag stänger nu ned Internet för ikväll så hörs vi en annan dag.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 11 september 2021 22:53

Jag har inte ringt akutenheten, AE på länge. Jag har inget behov av det längre då jag mår bra. Nej, jag mår förträffligt! Långt borta är de dagar jag ringde AE och grät, eller ringde dem för mitt höga nöjes skull, prata sport och musik. Jag lever ett fullgott liv utan inblandning från psykiatrin, precis som jag vill ha det. Sist jag ringde måste ha varit någon gång i juni, möjligtvis juli, jag kan inte minnas något samtal efter det. När jag blev hämtad den 14:e juli var det polisen jag ringde och det slutade inte väl; Fyra veckor på avdelningen varav tre som tvångsvårdad. Jag har glömt bort numret till akutenheten, men det gör inget. Jag behöver er inte, AE!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 september 2021 22:08

Jag har en CD-/DVD-spelare i datorn, men den är inte att lita på. Nio gånger av tio måste jag öppna utforskaren för att den ska hoppa igång av någon anledning. Inte trycka på något mer än så, bara öppna utforskaren. Jag fick av en snäll kompis en extern CD-/DVD-spelare och den vill bara ta vissa skivor och vissa skivor ibland. Jag blir galen!


Av någon outglrundlig anledning sparades Black Sabbath-låten "Fluff" på hårddisken och när jag i desperation tryckte på "spela igen" gick den igång. Nu lirar jag en skön punkskiva, "Frankenchrist" med Dead Kennedys och bilden på skivan i spelaren är fel, den visar omslaget från "Technical ecstacy" med Black Sabbath.


Technical failure kanske. Jag och tekniska prylar går ej ihop. Och jag blir så frustrerad.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 september 2021 20:58

Rangers leder skotska ligan som vanligt. Jag har vissa känslor för dem, men det blir lite tradigt när de abonnerar på ligatiteln. Men såklart skönt att Celtic hålls borta från guldet, för dem kan jag inte med.


Dock kan Rangers få se sig passerade av Hibernian eller Hearts, de två lagen möts imorgon. Men där tror jag på kryss och då behåller Rangers förstaplatsen.


Senaste lag förutom Rangers och Celtic att vinna ligan var Aberdeen FC och det är hiskeliga 36 år sedan. Då tränades man av Alex Ferguson, förresten. Jag tror att guldet går till Rangers, även om jag (precis som vår lata vän Calum Stewart) hoppas på Hearts. Alltid kul med lite mindre klubbar som utmanar.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 11 september 2021 18:52

Jag och Bosse Rulltårta ska till bästa puben God vän. Där ska vi dricka öl och umgås, inte bara med varandra utan med folk från hela världen. Fikret, Wladimir, Mohammed och God vän-chilenarna. Jag har sexhundra spänn med mig och det räcker för mig. Kanske kan jag bjuda nån brutta på cider också, man vet aldrig. Finskjortan på så går jag snart.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards