Alla inlägg den 27 september 2021

Av Fester Bestertester - 27 september 2021 15:42

Tycker ni inte att det börjar bli dags för UFO:spaning? Jag kommer att ringa runt till medlemmarna i UFO-Norrköping och höra om de ska med, säg på onsdag, så får de lite framförhållning. Alla deltagare får lägga en tjuga var så står jag för kaffe och smörgåsar. Kaffet blir nog Gevalia och på smörgåsarna kommer det att bli skinka. Observera att inget smör erbjuds, det får ni ha med er själva. Vi möts utanför Mirum galleria så promenerar vi upp till Vrinneviskogen, en farlig plats, en riktig urskog. Ni kommer väl?


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 27 september 2021 14:43

Det blev inget telefonsamtal till akutenheten, AE, igår. Jag lyckades komma till ro utan deras hjälp. Men idag känner jag för att ringa dem och ska så göra snart. Hoppas jag får en förstående kvinna på tråden och ingen vresig gubbe. Jag hade tänkt att prata om sådant som ligger mig varmt om hjärtat: fotboll, musik och film. Och kanske något om mitt mående när jag ändå pratar med proffs på just mående. Jag återkommer med en lägesrapport lite senare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 september 2021 14:08

Det blev en sväng till speceristen idag för storhandling. Jag köpte bland annat kattmat, en falukorvsring och riskakor. Kattmaten och riskakorna är till stolliga lilla frugan, resten var till mig. Naturligtvis passade jag även på att köpa godsaker i form av Singoalla-kex, gifflar och dammsugare. Nu har jag precis kommit hem och jag ska slå upp ett glas punsch och ta mig några kakor. Det är viktigt att få rå om sig själv, speciellt när man plågas av en vildbase till fru.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 27 september 2021 12:45

Glad i hågen gick jag till Mötesplats Helknas. Jag tryckte och tryckte på dörröppnaren, men inget hände, skjutdörren rörde sig inte. Det var då jag såg lappen: Mötesplatsen har stängt pg a vattenläcka. Välkommen på tisdag.


Vad skulle jag nu göra? Det blev att gå till apoteket för lite medicin. Sedan tvärs över gågatan till Systembolaget för tretton starköl. Ska jag sitta hemma och glo gör jag det helst berusad. Några öl livar upp och förgyller en annars tråkig dag.


Det blir att gå till mötesplatsen imorgon också och hoppas på att vattenläckan är åtgärdad. Och på onsdag släpps det på restriktionerna och vi får åter sitta fyra vid samma bord. Det ser jag fram emot.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards