Alla inlägg den 2 september 2021

Av Fester Bestertester - 2 september 2021 23:02

Som vanligt prioriterar vår brittiske vän Calum fotboll framför det livsviktiga UFO-arbetet. Han ska se sitt Hearts möta ärkefienden Hibernian på Tynecastle Park. "Fotboll är min livslust, den kommer i främsta rummet" rapporterar Calum med shish kebab i mungipan. Drick dig däst på Irn-Bru och prioritera nöjen framför kampen, det är riktiga takter, det. Kan du inte avvara ens ett pund, måste du blåsa allt på nöjen? Tydligen.


MVH/Er Sektionschef

Av Fester Bestertester - 2 september 2021 18:22

Här sitter jag och Bosse Rulltårta och tar oss några öl. Bosse hälsar till er, sa han åt mig att säga. Vi spelar musik, Thor-Leifs, och har det bra. Vi ska bara dricka upp det vi har kvar i burkarna så sticker vi bort till bästa puben. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny


Av Fester Bestertester - 2 september 2021 16:49

Mina föräldrar börjar bli så skröpliga, plus att mamma har obotlig cancer. Idag var det pappas tur att åka till sjukhuset av hemlig anledning. Att förlora båda sina föräldrar kommer att bli ett hårt slag mot mig. Då orkar jag nog inte att skriva här, bara så att ni vet. Mina föräldrar skulle ju överleva mig, inte tvärtom.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 2 september 2021 16:01

Jag har provianterat, det blev mazariner, kaffe, punschrullar och annat gott. Nu har jag godsaker så att jag klarar mig hela helgen. Frugan blev inte lottlös, hon fick ett paket riskakor att mumsa på. Jag låter lilla frugan koka potatis och steka kassler åt mig, sedan ska jag öppna en flaska punsch och slå mig ned i favoritfåtöljen. Jag tar ut helgen i förskott, jag unnar mig lite extra ikväll.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 september 2021 15:48

Jag går hem till Bosse Rulltårta en sväng innan puben. Han ska bjuda på ett par öl. Som ni kanske vet så är Bosse tät, så det kan han gott göra. Vi ska som ni kanske vet till bästa puben God vän, där ska vi fortsätta att kalasa. Jag drar på mig finbyxorna så drar jag strax. Håll ölen på kylning, Bosse.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 september 2021 15:24

Det blir en fotbollstävling ikväll när Sverige möter Spanien på hemmaplan. Zlatan och grabbarna kanske kan gneta till sig en poäng, vinst blir dem nog övermäktigt. I samma grupp spelar Grekland och de blir inte heller lätta att tas med. Jag tippar ett ett i Spanienmatchen och noll noll mot Grekerna. Sveriges landslag är mediokert.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards