Alla inlägg den 20 september 2021

Av Fester Bestertester - 20 september 2021 22:18

Det har blivit endast fyra cigaretter för mig idag och jag har gett mig fasen på att inte ta någon mer. Jag har ju mitt snus och mina sugtabletter att parera röksuget med. Jag köpte ett paket cigaretter idag, men det har jag inte behövt öppna. En hård ask kostar 68 kronor, en mjuk några kronor billigare. Det är fasligt dyrt, så gissa om jag sparat pengar på att dra ned. Jag minns inte när jag började dra ned, men det kan ha varit någon vecka sedan. Just nu upplever jag ingen abstinens mer än det psykiska beroendet. Det blir ett välkommet avbrott i tristessen att gå ned på gården och blossa. Men jag ska klara det här. Förhoppningsvis håller jag mig till efter lunch imorgon med att ta dagens första cigarett. En rökfri minut är en seger och minuterna blir snart till timmar. Kanske skulle man sikta på att bli helt rökfri.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 september 2021 20:17

Senaste James Bond-filmen har premiär nästa vecka och klart jag ska gå och se den. Men mig tar jag herr Hörsel och det ser jag fram emot. Vi går den nionde oktober, en lördag. Efter filmen ska vi gå till en pub, kanske det blir O'Learys, den ligger rätt nära Filmstaden. Herr Hörsel är ett riktigt fan av James Bond så det blir en välgärning från min sida. Mig kan det kvitta, men visst är det kul att gå på bio.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 september 2021 18:46

Idag har det bara blivit tre cigaretter rökta och det är riktigt bra. När jag tar dagens första bloss blir jag yr i huvudet, det är bra. Min kropp håller på att vänjas av med cigaretterna, iställer snusar jag och suger på nikotinsugtabletter. Nikotin måste jag tydligen ha i mig. Igår blev det fem cigaretter och det lutar åt en upprepning idag. Starkt jobbat, X!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 september 2021 18:25

Jag har fått bukt med min ångest, besväras inte av det ett enda dugg. Det är oklart varför jag ingen ångest har, men jag är tacksam. Ångest är vidrigt och kan driva en till självmord. Själv har jag under kraftigt ångestpåslag funderat på det, men har inte agerat på tankarna. Jag vill ju leva, dö vill jag göra först om drygt 20 år. Jag fortsätter slarva med medicinen så det är lustigt att ångesten försvunnit. Fast det är mest sockerpiller jag inte tar: Lergigan. Okej, jag missade kvällsdosen med antipsykotika i lördags, men en gång är ingen gång. Jag behöver ingen hjälp från psykiatrin, jag står på egna ben. Ångesten är väck och jag bara njuter.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards